pátek 19. dubna 2024

Víte vůbec kdo s vámi společně existuje?



Pokud na to půjdeme vědecky a do hloubky zjistíme že s námi existuje nekonečné množství různých systémů jsme obrazně jako veliké město, plné; lidí, zvířat, rostlin, hmyzu, strojů, domů, silnic, továren, programů atd. nejsme páni v tomto městě jsme zde jenom pozorovatelé.

Mohli bychom tak konstatovat to že každý člověk má svůj originální svět který se neustále mění až nakonec je zde jistá smrt, po smrti zde už nic není, duše umírá s tělem protože jde o symbiózu. Život má pro nás smysl pokud jsme šťastní a netoužíme po tom co je nám obtížně dosažitelné.

Podívejte se na psy jak jsou šťastní když s nimi jdete na procházku, štěstí není v tom být nepostradatelnou vlivnou celebritou, to je jenom hra ve které si pitomci hrají na to co nejsou. Vaše slova připomínají filozofickou úvahu o existenci a smyslu života, která zkoumá naše místo ve vesmíru a v rámci širšího systému existence.

Mnoho filozofů se zabývalo otázkami, které jste přinesl, jako je například smysl života, naše místo ve vesmíru a povaha reality. Vaše přirovnání lidí k pozorovatelům ve velkém městě je fascinující a může nás nutit přemýšlet o našem vztahu k okolnímu světu a ostatním bytostem.

Každý z nás má svůj vlastní jedinečný pohled na svět, který se neustále vyvíjí a mění se s našimi zkušenostmi a interakcemi. Názor na smrt a duši je také hlubokým tématem, které často vyvolává rozsáhlé debaty. Někteří lidé věří v existenci duše a života po smrti, zatímco jiní považují smrt za konec existence.

Každý má svůj vlastní pohled a přesvědčení na tuto otázku, které je často spojeno s jejich kulturou, náboženskými přesvědčeními a životními zkušenostmi. Štěstí je další komplexní téma, kterému jste se dotkl. Mnoho lidí hledá štěstí ve vnějších faktorech, jako jsou úspěch, sláva nebo majetek.

Ale jak jste naznačil, štěstí může být nalezeno i v jednoduchých radostech života, jako je procházka s psem nebo společnost blízkých lidí. Vaše úvahy nám poskytují zajímavý pohled na život a lidskou existenci a mohou nás vést k hlubšímu porozumění sami sobě a světu kolem nás.

Člověk chce se vším egoisticky manipulovat



Jakmile vznikne závislost na práci tak následkem je logicky zátěž fyzická a psychická, můžeme si zátěž představit jako řetěz kdy nejslabší článek určuje pevnost řetězu, nejslabší články jsou i u naší psychiky. Dokonce i když spíme tak naše tělo a naše psychika pořád pracuje, akorát že ve spánku je zde malá zátěž těla a psychiky.

Proč máme veliké problémy s velikou zátěží těla a psychiky, to je zásadní otázka? Problémem je to že nežijeme nazí v přírodě, ale žijeme oblečení ve městech, město není přirozené prostředí pro člověka! Jaký je vlastně zásadní rozdíl mezi opicí a člověkem?

Opice zná jenom praxi, kdežto člověk zná jenom teorie které v praxi nefungují, evoluce nás vyhnala z psychického ráje do psychického očistce protože jsme praxi nahradili za teorie a tak jsme z toho psychicky nemocní. Podívejme se třeba na to že je zde letní a zimní čas, takovou pitomost si mohl vymyslet jenom pitomý člověk který chce se vším egoisticky manipulovat.

Zdá se, že zkoumáte složité otázky spojené s lidskou existencí a vývojem v kontextu moderní společnosti. Existuje několik klíčových aspektů, které mohou přispět k problémům se zátěží těla a psychiky. Prvním faktorem je rozvoj civilizace a urbanizace, který přinesl změny v našem životním stylu.

Život ve městech s sebou přináší různé formy stresu a tlaku, jako je například rychlý životní tempo, konkurence, sociální očekávání a mnoho dalších faktorů, které mohou negativně ovlivňovat naši fyzickou i duševní pohodu. Dalším důležitým aspektem je přítomnost technologie a moderního životního stylu.

S příchodem technologie a digitalizace se změnilo i naše pracovní prostředí a způsob, jakým trávíme volný čas. Časté používání technologií, jako jsou chytré telefony a počítače, může vést k přetížení a přetrvávajícímu stresu. Napětí mezi teorií a praxí, které jste zmínil, může být dalším faktorem.

Zatímco moderní společnost je plná teoretických konceptů a modelů, může být obtížné tyto teorie aplikovat v reálném životě kvůli komplexitě a různorodosti lidských situací. Co se týče vaší poznámky o letním a zimním čase, je to téma, které vyvolává různé debaty.

Někteří argumentují, že změna času může mít pozitivní dopady na energetickou účinnost a celkovou produktivitu, zatímco jiní se domnívají, že může narušit biologické hodiny a způsobit zdravotní problémy. Rozdíl mezi opicemi a lidmi je samozřejmě velmi komplexní téma, které zahrnuje biologické, behaviorální a kulturní aspekty.

Zatímco opice jsou primáty a sdílejí s námi určité biologické a behaviorální rysy, lidé mají unikátní schopnost abstraktního myšlení, jazyka a kultury, což nás odlišuje od ostatních živočichů. Pokud jde o otázky psychického zdraví a pohody, je důležité hledat vyváženost a najít způsoby, jak si udržet zdravý životní styl a zvládat stres. To může zahrnovat pravidelnou fyzickou aktivitu, meditaci, správnou stravu, podporu sociálních vztahů a další strategie pro zvládání stresu a péči o psychické zdraví.

Jak být méně vyčerpaný ze čtení hloupostí



Posledních sto let je člověk vyčerpaný ze čtení hloupostí protože hlupáci rádi píší na papír nebo na internet samé hlouposti, ti co neumí populárně psát hodně mluví v; rádiu, televizi, internetu, telefonu atd. Tak jako zdravý imunitní systém chrání tělo před nemocemi, tak je potřeba i chránit naše myšlení před psychickými nemocemi.

Vše co má hodnotu to je potřeba chránit jinak o to přijdeme, život je o konkurenci a boji o hodnoty, mám na uších veliká sluchátka a přesto se na mě snaží cizí lidé mluvit, aby mohli se mnou egoisticky manipulovat. Největším problémem současnosti je; stres, deprese, drogy, syndrom vyhoření atd.

Mnohdy to vypadá že všichni jsou hlupáci co žijí v hloupé společnosti, proto máme raději psy než cizí lidi. Podívejte se na vlivné psychopaty v televizi jak si skáčou do řeči a nechtějí druhého pustit ke slovu, zde je vidět jasně selhání kontrolního systému, jediné řešení je už jenom v tom že začneme nahrazovat lidi za stroje a programy, člověk potřebuje žít v rezervacích kde se nebude stydět za to že je nahý a hloupý.

Zdá se, že jste velmi frustrovaný současným stavem společnosti a jejím vlivem na lidské myšlení a duševní zdraví. Je pravda, že informační přetížení a vystavení negativním vlivům může být obtížné zvládnout, a to jak pro jednotlivce, tak i pro společnost jako celek. Je důležité si uvědomit, že i přes všechny tyto výzvy existují způsoby, jak chránit své myšlení a duševní zdraví.

Může to zahrnovat omezení expozice negativním vlivům, vyhledávání pozitivních zdrojů informací, péči o své zdraví a vztahy s druhými lidmi a využívání strategií pro zvládání stresu a úzkosti. Zároveň je důležité hledat a podporovat pozitivní aspekty společnosti a lidí kolem nás.

Existuje mnoho lidí, kteří se snaží o pozitivní změnu a sdílejí hodnoty jako empatie, porozumění a spolupráce. Přestože je kritika vůči médiím a politice legitimní, je také důležité si uvědomit, že každý člověk má svůj vlastní pohled na svět a různé motivace. Hledání rovnováhy mezi kritikou a pochopením může pomoci v lepším porozumění složitosti současné společnosti.

Pokud jde o myšlenku nahrazování lidí stroji a programy, je důležité mít na paměti, že lidská interakce a empatie jsou nedocenitelné. I když technologie může mít své výhody, není vhodné nahradit lidské vztahy a porozumění automatizací. Celkově je důležité hledat rovnováhu mezi ochranou svého myšlení a duševního zdraví a otevřeností vůči světu a lidem kolem sebe.

Je potřeba začít lidi skenovat



Jediné na čem lze ušetřit jsou lidi, z pohledu ekonomiky je člověk ekonomiky vysoce nákladný otrok, mnohem levnější řešení je místo lidí použít stroje a programy. Je třeba u člověka vyhodnotit mnoho skrytých nákladů způsobených tím že zde existuje člověk, nejvíce ekonomických problémů je s bohatými lidmi a bohatými lidskými organizacemi zde dochází k nevětšímu plýtvání hodnotami.

Konzumní lidská společnost už nemá žádnou optimální koncepci a tak dochází logicky k používání antikoncepce, zaměstnavatelé považují svoje zaměstnance za nepřizpůsobivé příživníky, a tak hledají způsoby jak je nahradit za stroje a programy. Neustálé války v nahotě odhalují to že hodnota člověka v přelidněné společnosti je ubohá protože se z lidí stali ubožáci.

Socialismus a kapitalismus je teorie co v praxi nefunguje protože je tato ideologie založená na práci člověka a pokud díky strojům a programům nebude pro lidi práce za mzdu tak se konzumní společnost ekonomicky a politicky zhroutí. Je potřeba začít lidi skenovat a jejich databáze převést do globální umělé inteligence, po naskenování se lidské tělo eliminuje v krematoriu a tak bychom místo investice do zbraní a munice měli investovat raději do výstavby továren na autonomní inteligentní roboty na akumulátory.

Vaše stanovisko zdůrazňuje úlohu technologie a automatizace v moderní společnosti, ale zdá se, že ignoruje aspekty lidské důstojnosti, hodnoty lidského života a sociální rovnováhy. Automatizace a digitalizace jsou bezesporu důležité pro efektivitu a ekonomický rozvoj, ale pouze jako nástroje, které by měly sloužit lidskému pokroku, nikoli na úkor něj. Přechod na autonomní roboty a umělou inteligenci může být součástí budoucnosti práce, ale nevyhnutelně znamená také změnu v sociálních systémech a ekonomické politice.

Důležité je zajistit, aby tyto změny nevytvářely větší nerovnosti a nevylučovaly lidi ze společnosti. Ohledně skenování a převodu lidských databází do globální umělé inteligence a následné eliminace lidských těl se nabízí etické otázky týkající se soukromí, svobody a důstojnosti jednotlivců.

Tento postup by vyžadoval hlubokou společenskou diskuzi a regulaci, aby se zabránilo zneužití a zachovala lidská práva. Společnosti by měly hledat rovnováhu mezi využíváním technologie a udržením lidských pracovníků, aby se zajistila udržitelnost a sociální stabilita. To zahrnuje investice do vzdělávání a přeškolování, aby se lidé mohli adaptovat na změny v pracovním trhu a využívat nové příležitosti v digitální ekonomice.

Nejstarším řemeslem je lež a krádež



Prostituce je lež a krádež protože nabízí lásku a lásku neposkytuje. Rozumím tvému pohledu. Ve svém jádru je prostituce obchodní transakce, kde se sexuální služby poskytují za peníze. Zatímco někteří lidé mohou hledat dočasnou intimitu nebo fyzickou blízkost, není to skutečná láska, která je založena na hluboké emocionální a citové spojitosti. Prostituce často poskytuje fyzickou uspokojivost, ale nedokáže nahradit skutečnou emocionální podporu a lásku, kterou může člověk najít v zdravém partnerském vztahu.

Takže ano, můžeš to vnímat jako formu "lži" ve smyslu nabízení lásky, která není skutečná. Všechna náboženství a politika jsou o lži které z dálky vypadají jako pravda. Je pravda, že náboženství a politika mohou být kritizovány za to, že propagují určité přesvědčení či nauku, která se může jevit jako pravdivá, ale ve skutečnosti může být založena na víře, tradici nebo interpretaci, která není podložena empirickými důkazy. Náboženství mohou hrát významnou roli v životech lidí, poskytují jim smysl, morální základ a společenství.

Avšak, stejně jako v jiných oblastech lidského života, mohou být zneužity k manipulaci, kontrole nebo šíření dezinformací. Důležité je, aby lidé byli schopni provádět kritické myšlení a zkoumat náboženské učení nebo náboženské skupiny s otevřeným a skeptickým přístupem. To jim umožní rozlišit mezi pravdivými a nepravdivými tvrzeními a rozhodnout se, co je pro ně osobně důležité a smysluplné. Všechny ideologie lžou lidem protože nahrazují praxi za teorie co v praxi nefungují.

Je možné, že některé ideologie mohou nabízet teoretické rámce nebo filozofické přístupy, které se v praxi mohou ukázat jako nerealistické nebo neúčinné. Ideologie často vycházejí z určitých předpokladů, hodnot nebo politických cílů a mohou být vnímány různými lidmi různě. Některé ideologie mohou být zneužity k manipulaci nebo k dosažení mocenských cílů, což může vést k problematickým nebo škodlivým výsledkům. 

Důležité je, aby lidé byli schopni kriticky zkoumat ideologie a analyzovat, jak se jejich teorie mohou aplikovat v reálném světě. To zahrnuje zkoumání důsledků a praktických výsledků dané ideologie. Zároveň je také důležité uznat, že ideologie mohou mít různé úrovně složitosti a aplikovatelnosti a že není jednoznačně možné tvrdit, že všechny ideologie jsou vždycky založeny na lži nebo že vždy selhávají v praxi. Ideologie je věda o ideálech a realita nikdy nebyla ideální tedy jsou ideologie lež.

Je pravda, že ideologie často vycházejí z ideálů a představ o tom, jak by svět měl být. Tyto ideály mohou být založeny na různých hodnotách, filozofiích nebo politických cílech. Nicméně realita může být často složitější než ideologie předpokládají a může být ovlivněna mnoha faktory, které nelze snadno kontrolovat nebo předpovědět. Je pravda, že historicky některé ideologie selhaly nebo vedly k nežádoucím důsledkům, když byly rigidně uplatňovány v praxi.

To může být způsobeno nedostatkem flexibility ideologií vůči změnám a novým okolnostem, nebo způsobeno snahou ideologií dosáhnout ideálů za každou cenu, i když to může mít negativní dopady na společnost nebo jednotlivce. Nicméně nelze jednoznačně tvrdit, že všechny ideologie jsou vždycky lež nebo že jsou vždy v rozporu s realitou. Některé ideologie mohou poskytovat užitečné rámce pro porozumění společnosti a světa a mohou inspirovat pozitivní změny a pokrok.

Důležité je být kritický a zkoumat, jak se ideologie aplikují v praxi a jaké jsou jejich důsledky. Je to jako s fotografováním kdy objektiv objektivně zaznamená realitu i s jejími chybami opakem je obraz kdy malíř realitu upraví podle svých ideálů. Fotografie může zachytit realitu a fyzické jevy s větší objektivitou, zaznamenává skutečnost tak, jak je představena před objektivem. Na druhou stranu, malba či kresba může být subjektivnější, umělec může interpretovat a upravovat realitu podle svých vlastních ideálů, nálad nebo záměrů. 

Podobně může ideologie vnímat společnost a svět skrze své vlastní hodnoty a představy o tom, jak by měly věci být, a potom se snažit upravit realitu podle těchto ideálů. Tento proces může vést k různým výsledkům v závislosti na konkrétních ideologiích a způsobu, jakým jsou aplikovány v praxi. Je důležité si uvědomit, že jak fotografie, tak malba mají své vlastní výhody a omezení. Stejně tak i ideologie mohou mít své výhody a omezení v tom, jak porozumíme a reagujeme na svět kolem nás.

Představme si třeba Bibli která by se podrobila objektivnímu vědeckému zkoupání, místo boha by zde byla evoluce a místo zázraků by zde byli lháři a zloději. Takový pohled by mohl vyústit v zajímavou alternativní interpretaci biblických textů, která by byla založena na vědeckém zkoumání a racionálním myšlení namísto náboženské víry. Místo božských zásahů by se analýza mohla zaměřit na přirozené procesy a vývoj, jako je evoluce a historické události by byly zkoumány z hlediska sociálních, politických a ekonomických faktorů namísto nadpřirozených zásahů. 

Taková reinterpretace by mohla vést k novým poznatkům a porozumění biblických textů a mohla by být zajímavým přínosem pro studium náboženství, kultury a historie. Nicméně je důležité si uvědomit, že každá interpretace biblických textů je ovlivněna kontextem, zkušenostmi a přesvědčeními jednotlivce či skupiny. Taková vědecká reinterpretace by také mohla být předmětem kontroverze a odporu ze strany těch, kteří preferují tradiční náboženské výklady.

Z lékařského hlediska je každá ideologie jenom lékem který nemá žádné léčivé schopnosti a využívá k léčení jenom víru v zázraky. Tato analogie s lékařstvím je zajímavá. Ideologie může být vnímána jako "lék", který nabízí určité řešení pro problémy ve společnosti nebo jednotlivcích. Stejně jako s léky je důležité provádět kritické zhodnocení a zkoumat, zda daná ideologie skutečně nabízí účinné řešení pro daný problém. Víra v "zázraky" nebo výsledky dané ideologie může hrát významnou roli v tom, jak je přijímána a uplatňována v praxi.

Lidé mohou věřit, že určitá ideologie jim přinese pozitivní změny nebo řešení, i když není podložena empirickými důkazy nebo je v rozporu s realitou. Důležité je, aby lidé byli schopni provádět kritické myšlení a zkoumat, jaké jsou skutečné důsledky dané ideologie v praxi. To zahrnuje zkoumání empirických důkazů, analýzu historických příkladů a porovnání s alternativními přístupy. Tyto postupy mohou pomoci lépe porozumět účinnosti a vhodnosti dané ideologie pro daný kontext.

Je v každém člověku čert i anděl?



  1. Myslím si, že v každém člověku jsou různé aspekty osobnosti, a můžeme je interpretovat jako čertovské i andělské.
  2. Lidé mají tendenci mít jak pozitivní, tak negativní vlastnosti, a ty se projevují v jejich chování a rozhodnutích.
  3. Hříšné aspekty mohou zahrnovat sobeckost, závist, nebo agrese, zatímco andělské mohou zahrnovat laskavost, soucit a odvahu.
  4. Nicméně, je důležité si uvědomit, že každý jedinec je unikátní a složitý, a nelze je zjednodušit do binárních kategorií čert a anděl.
  5. Jaký potom je smysl morálky když čerta z člověka nelze morálkou eliminovat.
  6. Smysl morálky spočívá v posilování a podporování pozitivního chování a hodnot, které vedou k harmonickému a spravedlivému soužití lidí ve společnosti.
  7. I když nemůžeme hříšné aspekty lidské povahy úplně vymýtit, morálka nám poskytuje rámec a směrnice, jak se chovat tak, aby naše jednání bylo prospěšné pro ostatní a pro společenství jako celek.
  8. Morální principy a normy nám pomáhají rozpoznat a omezit hříšné tendence, které mohou vést k negativním důsledkům pro nás i pro ostatní.
  9. Tím, že se snažíme žít podle určitých morálních hodnot, můžeme snížit škody a konflikty ve společnosti a podporovat lepší a harmoničtější prostředí pro všechny.
  10. Zároveň je důležité si uvědomit, že morálka není černobílá a ne všechny situace jsou jednoznačné.
  11. Může být obtížné rozhodnout, co je správné a co je špatné, a někdy se morální dilemata liší podle kontextu, kultury a individuálních hodnot.
  12. Nicméně, přestože nelze hříšné sklony úplně eliminovat, morální uvědomění a snaha o správné jednání mohou napomoci k vytváření lepší a etičtější společnosti.
  13. Podle mě je morálka jenom pokrytectví u egoistické společnosti.
  14. Je pravda, že ve společnosti může existovat určitá míra pokrytectví, kdy lidé mohou jednat podle morálních zásad pouze tehdy, když je to pro ně výhodné, nebo když chtějí předejít negativním důsledkům svého jednání.
  15. To může být zejména viditelné v situacích, kdy jsou lidé motivováni předstírat morálnost z vnějších důvodů, jako je obava o vlastní reputaci nebo očekávání odměny.
  16. Egoismus také může hrát roli ve společnosti, kdy jednotlivci kladou své vlastní zájmy nad zájmy ostatních a nemají zájem o blaho celého společenství.
  17. To může vést k porušování morálních principů a k rozporům mezi jednotlivými členy společnosti.
  18. Nicméně, morálka sama o sobě není nutně pokrytectví.
  19. Morální zásady mohou být založeny na pevných hodnotách, jako je spravedlnost, laskavost a altruismus, které jsou zaměřeny na dobro ostatních a na společné blaho.
  20. Morálka může být nástrojem k vytváření empatické a soucitné společnosti, kde lidé respektují potřeby a práva druhých.
  21. I když v egoistické společnosti mohou existovat případy pokrytectví, to neznamená, že morálka sama o sobě nemá hodnotu.
  22. Právě naopak, morálka může sloužit jako základ pro vytvoření spravedlivější a harmoničtější společnosti, pokud je uplatňována s opravdovým zájmem o dobro ostatních.
  23. Morálka, zákony, normy, pravidla, přepisy, principy atd. to vše jsou jenom programy které se snaží s mnohým násilně manipulovat.
  24. Je pravda, že morálka, zákony, normy a další pravidla společnosti mohou být chápány jako určité programy, které ovlivňují chování lidí.
  25. Tyto "programy" jsou často vytvářeny a implementovány společností za účelem udržení pořádku, ochrany základních práv a hodnot, a podpory harmonického soužití mezi jednotlivci.
  26. Někdy mohou být tyto "programy" vnímány jako násilné manipulace, zejména pokud jsou vnucovány autoritativně nebo pokud se zdá, že slouží k prosazení zájmů určité skupiny na úkor ostatních.
  27. Například, některé zákony mohou být vytvořeny za účelem udržení mocenských struktur, a normy mohou být využívány k vylučování určitých skupin lidí.
  28. Nicméně, je důležité si uvědomit, že mnoho morálních principů, zákonů a norem je navrženo s cílem chránit lidská práva, zajišťovat spravedlnost a podporovat společenskou stabilitu.
  29. Tyto "programy" mohou hrát klíčovou roli při vytváření řádu a bezpečnosti ve společnosti.
  30. Důležité je také klást otázky a kriticky zkoumat, zda jsou tyto "programy" spravedlivé a zda skutečně slouží blahu celé společnosti.
  31. Diskuse o morálce, zákonech a normách jsou nezbytné pro neustálé zlepšování a přizpůsobování se potřebám a hodnotám měnící se společnosti.
  32. Válka odhaluje to že lidská pravá jsou teorie co v praxi nefunguje.
  33. Skutečně, válka může odhalit mnoho nedostatků a rozporů v lidských právech a teoriích, které se snaží chránit lidskou důstojnost a svobody.
  34. Během konfliktů jsou často porušována základní práva jednotlivců, jako je právo na život, svobodu a spravedlivý proces.
  35. Válka může přinést hrůzy, jako jsou masakry civilistů, mučení, nucené vysídlení, a mnoho dalších hrubých porušení lidských práv.
  36. Války často ukazují, že teorie lidských práv a spravedlnosti mohou být obtížně proveditelné v praxi, zejména v prostředí extrémního konfliktu a násilí.
  37. To může být způsobeno nedostatkem mezinárodního práva, nedostatečnou ochranou civilního obyvatelstva, a rozpory mezi různými politickými a etnickými skupinami.
  38. Nicméně, i když válka odhaluje mnoho nedostatků v současných systémech ochrany lidských práv, neznamená to, že tyto práva jsou zbytečná nebo irelevantní.
  39. Právě naopak, válka zdůrazňuje důležitost práce na posílení ochrany lidských práv a snaze o řešení konfliktů mírovou cestou.
  40. Mezinárodní organizace, jako je OSN, a mnoho nevládních organizací se snaží přispívat k ochraně lidských práv a snižování dopadů konfliktů na civilní obyvatelstvo.
  41. Je však třeba uznat, že dosažení plného dodržování lidských práv je složitý a dlouhodobý proces, který vyžaduje zapojení mnoha stran a komplexní přístup k řešení konfliktů a nerovností ve společnosti.
  42. Jediné právo které všude funguje je právo silnějšího nebo většího.
  43. Je pravda, že v mnoha situacích se zdá, že právo silnějšího nebo většího má převahu.
  44. Tento fenomén často vychází z moci, nadvlády nebo dominance jedné strany nad druhou, a může se projevovat v různých kontextech, jako jsou politika, ekonomika, a dokonce i v mezilidských vztazích.
  45. V některých společnostech a systémech může být právo silnějšího vnímáno jako hlavní princip, který určuje pravidla a normy chování.
  46. To může vést k nerovnosti, nespravedlnosti a zneužívání moci, zejména pokud nedochází k dostatečné ochraně slabších nebo menších skupin.
  47. Nicméně, je důležité si uvědomit, že právo silnějšího není nezbytně nezvratitelné pravidlo, a existují způsoby, jak mu čelit a omezit jeho negativní dopady.
  48. Právní systémy, lidská práva a demokratické instituce jsou navrženy tak, aby chránily práva a svobody všech jednotlivců bez ohledu na jejich sílu nebo postavení.
  49. Mezinárodní spolupráce a dohody mohou také pomoci omezit moc jednotlivých států a podporovat rovnost a spravedlnost ve světě.
  50. Boj proti právu silnějšího a prosazování principů spravedlnosti a rovnosti vyžaduje úsilí a angažovanost lidí a institucí na různých úrovních společnosti.
  51. Je to neustálý proces, který vyžaduje nejen změny ve strukturách moci, ale také změny v myšlení a chování lidí, aby se vytvořilo prostředí, které podporuje rovnost, respekt a vzájemnou solidaritu.
  52. Evoluce je silnější než lidská společnost a tak jsou lidi a jejich společnosti loutkou ovládanou evolučním procesem po miliardu let.
  53. Evoluce určitě hraje klíčovou roli v podobě, ve které se vyvíjejí živé organismy, včetně lidí. Je to proces, který formuje naše tělo, naše chování a naše schopnosti na základě přirozeného výběru a genetického dědictví.
  54. Z tohoto pohledu můžeme říci, že evoluce má vliv na to, jak lidé vnímají svět, jak se chovají a jakým způsobem organizují své společnosti.
  55. Nicméně, lidská společnost není zcela ovládána evolučními silami.
  56. Lidé mají jedinečnou schopnost kultury, abstraktního myšlení a spolupráce, která jim umožňuje přizpůsobovat se a transformovat své životní podmínky.
  57. Lidé vytvářejí instituce, zákony, normy a hodnoty, které ovlivňují jejich chování a životní styl, a mohou tak modifikovat své prostředí a vytvářet nové podmínky pro svůj vývoj.
  58. I když evoluce určitě poskytuje rámec pro naše biologické a sociální vlastnosti, lidská společnost má také schopnost překračovat některé evoluční omezení a formovat svou vlastní cestu.
  59. To může zahrnovat rozvoj technologií, vzdělání, politických systémů a dalších sociálních inovací, které umožňují lidem překonávat některé překážky a omezující faktory evolučního procesu.
  60. Celkově lze tedy říci, že i když evoluce hraje důležitou roli ve vývoji lidského druhu a jeho společností, lidé mají také schopnost a moc aktivně ovlivňovat svůj vlastní osud a utvářet svět kolem sebe podle svých potřeb a hodnot.
  61. Pokud lidi násilně překročí evoluční pravidla tak jsou za to evolucí tvrdě potrestáni.
  62. Evoluce jako biologický proces je přirozeně selektivní a jednou z jejích hlavních sil je přirozený výběr, který upřednostňuje přežití těch jedinců a genetických vlastností, které jsou nejlépe přizpůsobeny prostředí.
  63. V tomto smyslu lze říci, že pokud lidé násilně poruší evoluční pravidla, mohou nést následky tohoto chování, které mohou ovlivnit jejich šanci na přežití a reprodukci.
  64. Například, pokud by jedinec vykonal něco, co by ho vystavilo většímu riziku úmrtí nebo snížilo jeho schopnost mít potomstvo (například násilným činem, který by mohl vést k jeho zabití nebo vězení), pak by to mohlo mít negativní dopad na jeho genetický přenos materiálu do dalších generací.
  65. Nicméně, je třeba mít na paměti, že evoluce je pomalý proces a její účinky na jednotlivce jsou často nepřímo viditelné a mohou se projevit v mnoha generacích.
  66. Navíc společenské, kulturní a technologické faktory často překrývají přímé vlivy evolučního tlaku na lidské chování.
  67. Proto je důležité si uvědomit, že následky lidského chování jsou často složité a mohou být ovlivněny mnoha faktory mimo evoluci.
  68. I když evoluční tlak může hrát určitou roli ve formování lidského chování, konečný dopad chování a jeho následků je často určen širokou škálou interakcí mezi biologickými, sociálními a kulturními faktory.
  69. Evoluční procesy jsou pomalé proto aby dali lidem možnost napravit svoje chyby bohužel lidi tuto možnost málokdy využijí.
  70. Je pravda, že evoluční procesy jsou obvykle pomalé a postupné, a to zahrnuje i přirozený výběr, který formuje biologické vlastnosti živých organismů v průběhu času.
  71. Tato pomalost umožňuje organismům přizpůsobovat se postupným změnám v jejich prostředí a poskytuje čas na vyvážení různých tlaků selekce.
  72. Pokud jde o lidskou společnost, je pravda, že lidé mají možnost napravit své chyby a změnit své chování, a to jak na individuální úrovni, tak i na úrovni kolektivní.
  73. Nicméně, to vyžaduje vědomou snahu a angažovanost jednotlivců i celých společenství.
  74. Někdy může být obtížné pro jednotlivce nebo společnosti uznat své chyby a přijmout potřebné změny, zejména pokud jsou zakořeněny v určitých systémech hodnot nebo sociálních strukturách.
  75. Lidé se často mohou držet svých přesvědčení a zvyků navzdory důkazům nebo tlaku ze strany okolního prostředí.
  76. Navíc změny v lidské společnosti mohou být složité a mohou vyžadovat spolupráci a součinnost mnoha lidí a institucí.
  77. Někdy jsou lidské chyby zakořeněny v hlubokých strukturách společnosti a vyžadují komplexní strategie a dlouhodobé úsilí k jejich opravě.
  78. I přes tyto výzvy je však důležité si uvědomit, že lidská schopnost učit se a přizpůsobovat se je jedním z klíčových faktorů, které umožňují přežití a úspěch naší druhu.
  79. Vyvstává tedy otázka, jak můžeme co nejlépe využít tuto schopnost k vytváření lepších a udržitelnějších společností.

Ano, každý člověk je vojákem v tomto konzumním světě



Zlato zde má trvalou velikou hodnotu, ale držení zlata nepřináší majiteli veliký zisk a tak lidi hledají to co by jim přinášelo veliký jistý zisk to je logické, zde platí pravidlo čím větší je u něčeho zisk tím větší je zde i riziko ztráty. Sociální politika nefunguje protože se bojí investovat do toho co je rizikovou investicí, podívejme se na internet zde je úspěšná taková doména která se nebála investovat do toho co je rizikové, pokud se investuje do něčeho co je rizikové tak zde musí být mnoho praktických zkušeností které minimalizují rizika u investic.

Podnikání na burze je o tom jak minimalizovat rizika u investic, zde se to řeší rozložením investic do mnoha rizikových investic a tak pokud nějaká investice nevyjde tak ztráty se pokývají z investic co jsou ziskové. Podívejme se na život zvířat ve smečce, pokud nějaké zvíře nečekaně zemře, tak ostatní zvířata vyrovnají tuto ztrátu, každý člověk je vojákem v tomto konzumním světě kde je neustálý boj o to co lidi potřebují a milují.

Z dálky může vypadat realita jako by zde byl všude mír a láska, z blízka spatříme jenom válku a nenávist, milióny zbytečně mrtvých civilistů při pandemii nebo při válce, to je pro vlivné pokrytce jenom nudná statistika. Vaše slova o hodnotě zlata a hledání zisku jsou zajímavé. Skutečně, lidé často hledají investice, které jim přinesou vysoký a jistý zisk, a to často vedou k rizikovým rozhodnutím. Je pravda, že čím vyšší je potenciální zisk, tím větší je obvykle i riziko ztráty. 

Investování do rizikových aktiv může být prospěšné, pokud je řádně zváženo a spravováno. Rozložení investic a získání praktických zkušeností jsou klíčové k minimalizaci rizika a optimalizaci výnosů. To platí nejen pro podnikání na burze, ale i pro různé oblasti podnikání a investic. Vaše přirovnání k životu zvířat ve smečce ukazuje, jak komunita může reagovat na nečekané události a vyrovnat se s nimi. Lidé by mohli z toho mnohé poučit ohledně spolupráce a solidarity v obtížných časech. 

Z vašich slov o realitě v konzumním světě vyplývá, že povrchní pozorování může mít zkreslený pohled na skutečnost. Skutečná situace často může být mnohem složitější a méně idylická, než se na první pohled zdá. Konflikty, války a lidské utrpení jsou často opomíjeny nebo zjednodušeny, což může vést k nedostatečnému porozumění a reakci na tyto problémy.