středa 10. května 2023

Výrobci dělají fotoaparáty a kamery zbytečně složité



V minulosti se teleobjektivy nevyráběli, vše se ale změnilo v okamžiku, kdy se začali vyrábět zrcadlovky na kinofilm, první teleobjektivy neměli možnost zoomování a tak se muselo sebou nosit několik teleobjektivů. S příchodem digitálních fotoaparátů se začínají i vyrábět levné objektivy s velikou možností zoomování, to je umožněno tím, že snímací elektronický čip je velmi malý. Veliký rozsah zoomu se projevuje sníženou kvalitou u fotek, proto je lepší si pořídit zoom s malým rozsahem zoomování. Nejprve si musíme uvědomit, jestli vysokou technickou kvalitu fotek prakticky využijeme a ekonomicky zhodnotíme. Statisticky globálně 99 % vyfocených fotek není ekonomicky nijak zhodnocená, a skončí na internetu nebo v počítači, pouze 1 % fotek je nějak ekonomicky zhodnoceno profesionály, a tento článek není určen profesionálům! Takže kupovat si drahý profesionální fotoaparát je vyhazování peněz z okna! Dělal jsem si statistiku, jaký fotoaparát je pro lidi nejlepší, je to o prioritách, lidi chtějí dneska něco malého a univerzálního co jim nabídne vysokou kvalitu za malou cenu, klasické zrcadlovky používají dneska už jenom idioti.

Fotografuji už 50 let, rukama mi prošlo mnoho fotoaparátů a poznal jsem, že vše je o kvalitě přístroje, pokud je fotoaparát nekvalitní, tak z něj jsou nekvalitní fotky! Na testování fotoaparátů je nejlepší fotografovat v metru, zde je málo světla a lidi se zde rychle pohybují, světlo je zde jenom umělé. Mnozí si stěžují na to, že nemohou vyfotit kompakty velmi širokoúhlé záběry, to lze vyřešit snadno pomocí programů které složí z mnoha fotek jednu fotografii, buď použijete program na panorámování přímo ve fotoaparátu, nebo doma v počítači vám program z mnoha fotek složí panoráma, problémem zde jsou objekty, co se rychle pohybují jde o lidi a auta, podobný problém je i u fotek, kde u kontrastních snímků, se skládá fotka z více fotek, rychle nasnímaných po sobě. Lidi všude marně hledají levné zboží, co nahradí drahé zboží, toho je možné dosáhnout u; doprodeje, výprodeje, použitého zboží atd. někdy se to povede, a jindy se to nepovede.

Ideální by mělo mít někoho, kdo vám správně poradí, tak jako rodiče správně radí svým dětem, poslední dobou je zde mnoho podvodníků, co se snaží ze zákazníků dělat hlupáky a prodat jim drahé špatné zboží, zde doporučuji, spěchej velmi pomalu, lépe je vybírat dlouho dobu, a dobře si vybrat než spěchat a potom si nadávat do hlupáků, není všechno zlato co z dálky vypadá jako zlato mnohdy je to jenom past na hlupáky. V poslední době se mnoho rozmohlo vytvářet reklamu plnou dezinformací, zjistit o zboží pravdu mnohdy vyžaduje mnoho času a trpělivosti, subjektivně si myslím, že nejhorší je situace u výběru drahé elektroniky, co je na baterie, jde o; mobilní telefony, tablety, notebooky, fotoaparáty, kamery atd. u malých přístrojů je mnoho problémů které veliké přístroje co nemají baterie už nemají. Mnoho lidí přemýšlí nad tím, že by koupili jako dárek fotoaparát, nabídka je veliká jak pro začátečníky, tak i pro profesionály, u nákupu fotoaparátu jde o priority, co je vlastně prioritní? Prioritní je abychom měli z fotoaparátu hezké fotky a aby bylo fotografování jednoduché a bez problémů.

Zásadní dilema je, jestli má mít fotoaparát hledáček? Mám fotoaparáty, co nemají hledáček a používám je minimálně, takže hledáček je potřebný, další je otázka, jestli je důležité, aby se fotoaparát dobře držel? Je to důležité, pokud hodně fotografujete a není to tak důležité, pokud málo fotografujete. Prioritní je ale otázka snímacího čipu, čím větší je čip, tím větší je cena fotoaparátu, proto jsou v telefonech velmi malé čipy. Výrobci do fotoaparátů přidávají mnoho zbytečných čudlíků a funkcí, které většina fotografů stejně nepožívá a někteří ani nevědí k čemu ty čudlíky a funkce jsou. Další věcí je objektiv, který je buď s možností výměny, nebo zde není možnost výměny. Výměna objektivů je problém a mnozí to řeší tím, že mají dva fotoaparáty, jeden čas jsem nosil na krku tři zrcadlovky a připadal jsem si jako blázen. Takže nekupujte si fotoaparát, kde se vyměňují objektivy! Slyšel jsem o tom, jak jeden člověk ze zaostalé chudé republiky přicestoval do USA, a když byl v obrovském obchodním domě, tak začal zde ničit zboží, protože se z té obrovské nabídky psychicky pomátl.

Podívejme se třeba na mobilní telefony, vypadají z dálky stejně a technicky fungují stejně, nedávno jsem si mobilní telefon kupoval, a několik dní jsem na internetu hledal ten pravý. Složitější situace nastává, pokud zařizujete nový byt, a musíte do něj nakoupit mnoho věcí, často zde vznikají logicky konflikty a psychicky slabší ustupuje psychicky silnějšímu. Většinou zboží, které se hodně kupuje, bývá dobrou volbou, dále je třeba se vyhnout neznámým značkám, mnoho mně potrápili fotografické stativy, zde se levný stativ opravdu nevyplatí, protože umělé hmoty dlouho nevydrží, a navíc tyto stativy nezvládnou vítr nebo teleobjektiv. Poslední dobou je zde snaha vyrábět zboží, které se rozbije už v záruce, jde o velmi levné zboží vyrobené většinou tam, kde je velmi levná pracovní síla, zde platí, nejsem tak bohatý, abych si kupoval levné zboží. Kde jsou ty dávné doby našeho mládí, kdy zde byl Flexaret VI, a z něj zde byli krásné černobílé veliké fotky. Vývoj u fotoaparátů rychle pokračoval, a tak přišli na trh digitální fotoaparáty, které už nepotřebovali filmy a temnou komoru.

V současnosti je na trhu mnoho druhů digitálních fotoaparátů, kterým se snaží konkurovat mobilní telefony. Období, ve kterém se prohlíželi albumy nebo barevné diapozitivy skončilo, nastalo období, ve kterém se fotky přesunuli na internet, a mnoho lidí používá fotoaparáty i k tvorbě videa, které nahrává na internet. U moderních fotoaparátů za vás vše udělá automatika a všechny fotky technicky dobré, problém je v obsahové kvalitě fotek, kdy lidi fotí nesmysly a hlouposti, z díla se pozná fotograf! Je důležité, jaký má fotograf fotoaparát? To záleží na situaci, někdy to je důležité a jindy to není důležité, jsou situace, kdy stačí na focení mobilní telefon, a jsou situace kdy je potřeba mít drahý fotoaparát. Většinou při výběru fotoaparátu se hledí na cenu, máme nějaký cenový strop, který nechceme překročit.

Kvalitní fotoaparát nabízí možnost výměny objektivu, jenže s výměnou objektivu je mnoho problémů, proto je lepší se spokojit s fotoaparátem, kde nejdou měnit objektivy. Levné fotoaparáty nemají hledáček, a to je často při fotografování problém, dalším problémem je u levných fotoaparátů to, že se špatně drží v ruce, a tak nejsou naše fotky dobré. Fotoaparáty mají dneska mnoho parametrů, a podle těchto parametrů bychom si měli vybrat fotoaparát, každý chce za málo peněz dostat toho co nejvíce, a to je neřešitelný problém, dalším problémem jsou novinky, které nám nabízejí mnoho nového, a my nevíme, jestli se vyplatí investovat do všech těchto inovací. Dále existuje mnoho programů, ve kterých je možné fotky upravovat a můžeme zde z více fotek i složit panoramatickou fotku. Poslední dobou je zde mnoho stížností na nekvalitní elektroniku a lidi nevědí, kdo nebo co za to může?

Problém je v kontrole a certifikaci, elektronika pro náročné využití v armádě a letectví, má náročnější certifikace, a tím je logicky i dražší, a většinou tuto drahou elektroniku musí opravovat jenom drahý servis. Chudý zákazník si nekoupí drahý produkt, který vydrží dlouho špatné zacházení, a tak výrobci vyrábějí levnou elektroniku, která se brzo po záruce rozbije, nejprve většinou odcházejí baterie, a mechanické díly co jsou hodně namáhané. Nejlépe tento problém lze poznat u fotoaparátů, profesionální fotoaparáty stojí průměrně od 40 000 Kč do 120 000 Kč, takové ceny jsou pro amatéry nepřijatelné, a tak se pro amatéry vyrábějí levné fotoaparáty z umělé hmoty s malou kvalitou, jelikož amatéři málo fotografují, tak jim tolik malá kvalita nevadí. Poslední dobou je zde snaha vydávat řemeslo za umění, umění je originální a řemeslo není originální, je to tak snadné kopírovat cizí vzory a je to tak těžké být tím čím opravdu jsme, podívejme se třeba na fotografie, co jsou na internetu, je to většinou jenom řemeslo s ubohou kvalitou, a ubohým informačním obsahem.

Je to jako s rychlým občerstvením, nikdo nemá čas a každý chce vše okamžitě, uvařit hodnotné jídlo to je umění ale ty spěcháš. Nebylo by dobré zavést rovnou i rychlé eliminování ubožáků, ekonomika je zde přeci na prvním místě, a klasické umění je luxus, který si už nemůžeme dovolit! To je dlouhé to nebudu číst, to je daleko, tam nebudu chodit, to je moc náročné, to nebudu studovat atd. Mnohdy, se mě zdá, že lidi ve velikém městě znají život jenom z televize a internetu, realita je pro ně ztrátou času, a tak pořád koukají do; telefonů, notebooků, televize atd. Všude je jenom samá reklama na; politiky, zboží, služby atd. dobré zboží nepotřebuje reklamu, jenže dobré zboží je pro zákazníky drahé, a tak se spokojí se špatným zbožím, které je levné, logicky když je zde vše špatné tak je nám z toho špatně a máme blbou náladu. To neřeš, stejně to nevyřešíš, takový je život, napij se piva a zapal si cigaretu, o tom to zde je, utíkáme před realitou, ale, copak lze utéci před realitou, každý zbabělý útěk je potrestán depresí!

Nedávno jsem navštívil velikou knihovnu a zjistil jsem, že knihy zde jsou jenom ubohým řemeslem, najít v knihovně hodnotnou uměleckou knihu, to je jako hledat jehlu v kupě sena. Stačí dneska jenom fráze, a naivní stádo následuje toho, kdo má pro stádo fráze, stádo nemá čas poznat pastýře, následkem je to že stádo následuje špatného politického nebo náboženského pastýře. Bohužel stejné je to i s kupováním zboží, nemáte čas poznat dobré zboží od špatného zboží, a tak vyhodíte peníze za špatné zboží, protože jste věřili reklamě. Ano, bude lépe, pokud pochopíte to, že nejste tak bohatí, abyste si kupovali to, co je levné, protože to není kvalitní a je to zastaralé. Jak vypadá plocha počítače u svaté celebrity? Z díla se pozná tvůrce, vše je zde o sestavování, jak si to sestavíš takové to i máš, většina lidí je hloupá a líná, problémem zde jsou ubohá pravidla, která jsou jim svatá!

S příchodem gramotnosti se z lidí začali stávat loutky které ovládají pravidla získané díky gramotnosti, lidová moudrost byla nahrazena mediální hloupostí, která z lidí dělá líné hlupáky, začíná to rychlým občerstvením, a končí to dlouhým sezením před barevným monitorem, smyslem života se pro většinu lidí stává jenom konzumování. Ze všech stan na konzumenty útočí ubohé reklamy, které vychvalují zboží a služby. Vše se dneska zrychluje, pracujete pomalu, a tak vás nahradí rychlý inteligentní robot, mnozí si naivně myslí, že když mají dneska nadprůměrný plat, nebo úspěšné podnikání, že tomu tak bude ještě dlouho. Přichází doba úkolové práce a končí doba ve které byla časová mzda, představme si elitu, která nám vládne, že by elita dostávala složité termínované úkoly, a nedostávala by už časovou mzdu, nesplníš náročné úkoly, tak nebudeš mít peníze, GVKB umělá globální inteligence, to už brzo všem líným a hloupým vysokoškolákům spočítá! Statisticky je doloženo to, že většina fotek vzniká díky tomu, že fotografujeme bezhlavě, jako bychom byli jenom naprogramovaní hloupí roboti, kde je příčina tohoto problému?

Příčina je v tom že máme v hlavě nasráno, a tak naše fotografování stojí za hovno, jak dochází k tomu, že většina lidí má v hlavě nasráno, a tak fotografují bezhlavě. Příčinou je to, že je zde informací jako sraček, a tyto informace stojí za veliké hovno! Je třeba si logicky vyčistit hlavu od všech těch informačních sraček, nemá smysl konzumovat léky na deprese a stres, je třeba eliminovat příčinu a tou příčinou je hlava plná informačních sraček! Vše je o tom, jaká pravidla jsou ti svatá, jsi ubohou loutkou, kterou ovládají svatá pravidla, která miluješ. Mnohá svatá pravidla jsou ukrytá ve tvém podvědomí, jde zde o; nenávist, pyšnost, kariérismus, sobectví, bezcitnost, bezcharakternost atd. jablko nepadne daleko od stromu a z hovna nikdo bič neplete. Jsou zde ubožáci, u kterých je to jenom marnost, se snažit jim vyčistit hlavu od sraček. Je třeba proto jediným možným řešením lidi odsunout do rezervací a v civilizaci budou místo lidí jenom GVKB roboti, nejsou lidi tak nejsou s lidmi problémy, nejsme tak bohatí abychom si mohli dovolit nechat žít lidi, co mají v hlavě nasráno v GVKB civilizaci. Nejde si nevšimnout toho, že po vynálezu digitalizace se vše začalo velmi rychle restartovat, nejprve zmizeli; magnetofonové kazety, video kazety, diskety atd. potom začala doba; notebooků, mobilních telefonů, tabletů, digitálních fotoaparátů, barevných laserových tiskáren, internetu atd.

Často se zde lidi ptají, jakou vysokou školu si mají vybrat, většina si myslí, že programování je sázka na jistotu i já jsem si to ještě před deseti lety myslel, jenže jsou zde obrovské investice v USA a Číně do umělé inteligence a za několik let se začne do spotřebního zboží dávat umělá inteligence, logicky se umělá inteligence namontuje i do robotů a roboti začnou lidem brát práci. Je naivní si myslet, že je zde nějaké náročné povolání, které nedokáže dělat robot s umělou inteligencí. Občas je slyšet že robotizace vytvoří nová pracovní místa, to je nesmysl, protože na nově vytvořená místa nastoupí roboti. Vaše vysoké vzdělání a dlouhá praxe vám bude k ničemu, podívejte se na burzy, zde se už nasazuje experimentálně umělá inteligence, a tak mnoho spekulantů z burzy odešlo, protože už zde nemají šanci. Mobily nabízejí jednoduchost, namíříte a fotíte, snímek se vždy povede a můžete snímek z mobilu odeslat na internet.

Problémem mobilů je to, že zde není; hledáček, zoom, dobré držení, blesk, závit na stativ, vysoká kvalita fotky, možnost fotit z nadhledu nebo podhledu. Často slyším to, že fotoaparáty jsou veliké a drahé, to platí jenom pro zrcadlovky, jenže zrcadlovky využívá jenom profesionál a pro amatéra je tento typ přístroje zcela k ničemu, i když i zde je snaha o vytvoření malých profesionálních zrcadlovek, které mají kvalitní fotky a nejsou drahé. Skončila zima a venku je už teplo, a tak lidi zase začínají fotografovat, fotografie zachybuje zajímavý okamžik, a filmy zachycují zase nějaký zajímavý děj. Fotografování je lovem zajímavých okamžiků, pro lov je dobré mít i správný fotoaparát, nabídka fotoaparátů je veliká a při výběru je správné si ujasnit, jaké máme priority u fotografování, často se lze setkat s tím, že vám někdo bude nutit svoje priority a říkat vám kup si to co mám já. V reklamě vydají fotoaparáty jako dokonalé přístroje, se kterými je radost pracovat a fotografie jsou vždy profesionální, realita je ale jinde.

Dobrý amatérský fotoaparát musí mít hledáček! Zkoušel jsem i fotografovat ze zvědavosti s fotoaparáty co nemají hledáček a poznal jsem, že takovýto fotoaparát je jenom nouzové řešení, podobné použití mobilního telefonu. Další prioritou je dobré držení fotoaparátu, malé fotoaparáty se špatně drží a tím se s nimi i špatně fotografuje. Dalším často diskutovaným problémem je, jestli má mít fotoaparát možnost měnit objektivy? Pokud budete fotografovat jako profesionál, tak budete potřebovat fotoaparát, kde lze měnit objektivy, takovéto fotoaparáty jsou veliké a těžké, jedinou výhodou je to že fotky z těchto fotoaparátů jsou technicky velmi kvalitní. Osvědčilo se mě sledovat prodejnost fotoaparátů, ze statistik prodejnosti si lze udělat hrubou představu o tom, co lidem nejvíce vyhovuje. Poslední dobou se rozmáhá u výrobců snaha o nesmyslně veliké rozlišení na snímacím čipu, snímky z takovýchto fotoaparátů nebývají dobré, obzvláště za špatného světla. Podobným problémem jsou nesmyslně obrovské zoomy, které nejsou opticky kvalitní.

Většina lidí si při koupi fotoaparátu stanovuje cenový strop



Moderní civilizace dělá z lidí pasivní konzumenty, a následkem je veliký nárůst deprese, a veliká konzumace léků a drog, byli jsme evolučně naprogramování k aktivitě tělesné a psychické, proč místo léků a drog se nemocným nedopřeje více aktivity? Z aktivity nemá nikdo totiž zisk a o tom to je, lakomá konzumní společnost potřebuje tvoje peníze, a je jí zcela jedno to, že léky a drogy nepomohou vůbec těm, co mají díky pasivnímu životu deprese! Doktor je pro vás svatou autoritou, a tak berete léky, které vám nepomáhají, nejlepším lékem je práce v přírodě, sport je taky dobrý, ale není z něj žádný užitek, člověk potřebuje práci, která mu přinese nějaký ekonomický užitek, užitečné práce je málo, díky tomu že je všude mnoho lakomosti, každý si musí vybrat, jestli bude sloužit lakomosti, nebo bude sloužit štědrosti, většina lidí si za svého pána zvolí lakomost, a tak jsou potrestáni depresí, a kouří cigarety a pijí slivovici.

Veliká města jsou zdrojem naší pasivity, je třeba začít s přechodem na vesnice, kde bude pro lidi dostatek pohybu na čerstvém vzduchu. Přestaneme stavět stavby, které brání lidem v aktivitě, a začneme investovat do staveb, které nám umožní aktivitu spojenou s ekonomickým ziskem, nenarodili jsme se proto, abychom seděli pořád u televize, nebo v kanceláři u počítače, narodili jsme se pro život v přírodě se zvířaty. Co takhle si pořídit; psa, fotoaparát, horské kolo atd. to vás bude nutit k tomu být více aktivní, jak si to uděláte, takové to budete i mít, nevěřte doktorům a profesorům, za vším jsou dneska jenom peníze, a tím se na člověka hledí jako na konzumenta kterému se prodají konzumní produkty, které mu budou škodit, z nadřízených a politiků se stali už jenom obchodníci, bez citu a charakteru. Je třeba zakázat fotografování a filmování lidí, lidi si vůbec nezaslouží být fotografováni nebo nafilmování, zavede se povinné nošení pytlů přes hlavu, abychom nepoznali, jak člověk vypadá, a nepoznali ani věk a pohlaví pomocí globálního uniformovaného oblečení.

V televizi a na internetu, cenzura vymaže všechny fotky a filmy kde jsou lidi. Budeme dělat, jako by zde nebyli na světě lidi, místo jmen zde budou jenom čárové kódy, mluvení se lidem na veřejnosti taky zakáže, (doma v rodině se mluvení a nahé tělo povolí) bude dovolená komunikace s cizími lidmi jenom přes psané zprávy po telefonu, nebo přes internet. Lidi zde jsou jenom na fyzickou práci a nejsou zde na to, abychom je poslouchali a filmovali, z díla se pozná tvůrce. Je třeba egoistické kulty globálně trvale eliminovat, egoismus je chybou v konzumním systému, každý egoista si musí konečně uvědomit to, že je zde nulou. Ignorujte všechny cizí lidi, jenom tak skončí zde období nenávisti a lží, nebudou zde pro nikoho už vysoké funkce prezidenta nebo ředitele, vše jde dneska naprogramovat a optimalizovat, každý člověk bude jenom anonymní nulou, s nulovou hodnotou. Zruší se peníze a soukromé vlastnictví, zavede se čipový přídělový globální systém, lidi budou jenom čísla v globální statistice, miliony mrtvých lidí v ekonomické válce, to bude jenom statistika, zruší se hřbitovy a pohřby, všechna mrtvá lidská těla se budou spalovat jenom ve spalovně odpadků.

Dospělí svobodní lidé se budou muset každý den stěhovat na jiné místo, (manželé se nebudou muset stěhovat) aby nemohli zde získat výhody a jistoty, jak si to zde uděláme takové to i zde budeme mít. Zakážeme globálně všechny ideologie, jako je; politika, náboženství, móda, reklama, pohádky, mytologie, pověry, rituály, symboly atd. Už zde bylo dost extrémismu spojeného se lží a krádeží, nebudeme už lidi rozdělovat na ty, co jsou nahoře a na ty co jsou dole, každý bude dělat to, co je potřeba udělat, a pokud nebude chtít dělat, tak skončí automaticky ve spalovně odpadků, jako genetický odpad, kdo správně nepracuje, ten parazituje. Lidi se musí stydět za to, jak vypadají a za to že mluví, bude zde všude na veřejnosti ticho jako v kostele, ten, kdo začne na veřejnosti mluvit, skončí ve spalovně odpadků. Základem bude rychle a levně, neustále se bude kontrolovat jak rychle a levně každý existuje, ten, kdo bude pomalý nebo drahý, ten automaticky skončí ve spalovně odpadků.

Fotografování to je lov pomíjejících okamžiků, vše je zde dočasně, a díky tomu že je zde fotografie a film, tak můžeme zakonzervovat pomíjející okamžiky, problém nastává s tím, jak fotografie využívat abychom měli z fotografování užitek. Jedinou možností je si koupit doménu a zde fotky vystavit, zde narazíte na malou návštěvnost, jak udělat u stránky velikou návštěvnost, a nekupovat si reklamu to je složitá věda. Veliká návštěvnost se skládá z velikého množství maličkostí, a tak dosáhnout veliké návštěvnosti to není maličkost, hodně dělá dneska popularita fotografa, získaná nejrůznějšími způsoby. Konkurence je veliká, a tak je velmi obtížné v ní i uspět, jde o to si najít nějakou specializaci, kde není konkurence a je zájem o fotografie z této specializace. Problém nastává, že když uspějete, tak vás okamžitě začnou konkurenti kopírovat, a tím vás eliminovat, nemoc a úspěch nikdo nedokáže utajit, základem pro úspěch je vytrvalost, úspěch přichází po velmi dlouhé době, vytrvalost je otázkou pevné vůle a drogy způsobují to, že člověk nemá pevnou vůli.

Jelikož většina lidí má s drogami problémy, tak mají i problémy s pevnou vůli, proto je fotografování brzo přestane bavit, a věnují se něčemu jinému. Najít si správné priority o tom je i nalezení štěstí, většina fotografií potřebuje doplnit textem, protože jenom tak se zvedne jejich hodnota, zde je podle mě nejčastější příčina toho že jsou vaše fotografie neúspěšné, jste líní napsat k fotkám zajímavé texty, a vaše fotky jsou tak jenom polotovarem s nulovou hodnotou. Lidi už vyfotografovali mnohé, ale smrt zatím ještě nikdo nedokázal vyfotografovat, jak je to možné? Smrt totiž není objekt, a to co není objektem, to nejde ani vyfotografovat, objektiv objektivně zaznamená jenom objekty! Smrt je konec hry na život, život to je hra, ve které si mrtvá hmota hraje na to, že je živá, a smrt řekne, už bylo dost této hry, a tuto hru definitivně ukončí. Je to něco jako když dálkovým ovladačem přepnete program, a tak program skončí a začne jiný program, neustále zde končí smrtí mnohé a jiné zase se rodí, vše je zde unášeno řekou času ke svému zániku.

Všimněme si toho, že ti, co jsou nahoře, nechtějí zemřít, a ti co jsou dole, chtějí zemřít, jde tedy o to, nebýt dole, kde je jenom blbá nálada, a myšlenky na smrt. Následkem této situace je parazitující elita, která se podobá medúzám, které se stali invazním druhem, který škodí mnoho svému okolí, nadbytek v centru vytváří nedostatek daleko od centra, o tom je; ekonomika, politika, náboženství, školství, věda, umění, doprava, zdravotnictví atd. Jako dítě jsem začal hrát šachy a fotografovat, tím se rozvíjela moje genialita, a tak jsem se stal nejgeniálnějším člověkem současnosti, prioritou v současnosti je investování, každý člověk v konzumní civilizaci od narození do smrti musí investovat hodnoty do mnohého, pokud chybně investuje, tak za to ekonomicky a psychicky potrestán jistě je. K napsání tohoto zamyšlení mě inspirovalo hledání ideální fotoaparátu, nabídka je veliká a každý fotoaparát má svoje výhody a nevýhody.

Většina fotoaparátů to jsou většinou vylepšené staré verze fotoaparátu, amatéři chtějí malé lehké fotoaparáty a profesionálové chtějí veliké fotoaparáty, většinou platí, že velmi lehký malý fotoaparát, je i velmi poruchový, protože je zde vše z levné umělé hmoty. Jak najít fotoaparát který je na vrcholu? Zajímejte se o stabilizaci, chtějte moderní stabilizaci, která dokáže stabilizovat vaše fotky, zastaralé fotoaparáty mají problémy s moderní stabilizací, a tak jsou potom vaše fotky neostré, k čemu je vám veliké rozlišení na velikém snímacím čipu, když je fotka neostrá? Moderní fotoaparáty to je dneska složitá technika a inteligentní programy. Většina profesionálů nejvíce používá teleobjektiv, a právě zde je nejvíce problémů se stabilizací! Teoreticky je možné pomocí velmi krátkých časů dosáhnout větší ostrosti, jenže je to vždy na úkor citlivosti, takže si moc nepomůžete. Podle mě fotoaparáty, u kterých se mění objektivy, nemají už budoucnost, a nahradí je fotoaparáty, u kterých nejdou měnit objektivy. Takže až budete investovat čas nebo peníze do věcí nebo služeb, tak si položte otázku, a je to do čeho investuji na vrcholu?

Podívejme se třeba na politické volby, mnoho let jsme investovali svoji důvěru do bezcharakterních kariéristů, co nás zklamali, poučte se z krizového vývoje v politice, a požadujte politiky, co jsou na výkonovém vrcholu, a odmítněte konečně volit staré a nemocné politiky. Moderní doba si žádá moderní techniku, když slova nestačí tak je třeba použít fotky nebo video a zde už budete potřebovat moderní techniku, nabídka je veliká a je těžké se v ní vyznat. Jde o to si ujasnit priority, jiné priority má profesionál a jiné priority má amatér, profesionál nekouká na cenu a velikost svého vybavení, amatér kouká na cenu a velikost vybavení, někde uprostřed je amatér, co si hraje na profesionála. Fotografování a filmování je spojeno s mnoha problémy a velikými nároky na čas a peníze, následkem je že jenom málo lidí se věnuje fotografování a filmování. Lidi hledají něco, co je bez problémů a nemá to nároky na čas a peníze, tím se dostávají do začarovaného kruhu chybných závislostí, a tak mají blbou náladu.

Vše je dneska o prioritách, jsi tím, jaké máš priority, buď tím, čím skutečně jsi a nesnaž se být tím, čím nejsi, pokud máš na něco talent tak se snaž, aby v tobě ten talent zakořenil, a tak ses zde měl dobře. Nehledej zaručený zázračný návod, jak být úspěšný a bohatý, tak to zde nefunguje, vše je zde hra a ten kdo porušuje pravidla ten je za to potrestán. Proč se zde porušují pravidla hry? Pravidla se porušují, protože zde není strach z trestu, podívejme se do přírody, zde ten, kdo porušuje přírodní pravidla, je okamžitě potrestán smrtí. Na lidi platí jenom vojenská diktatura, ve které je přídělový systém potravin a oblečení, na hrubý pytel se přeci dávají hrubé záplaty, lidí je zde už globálně jako much, a sociální systém je třeba nahradit asociálním systémem, ve kterém ten, kdo nepracuje, ten nejí.

Dosud se dosahovalo velikého rozlišení skládáním z mnoha fotek v počítači, zde byl problém, pokud se na snímku něco pohybovalo, dneska se to řeší programově ve fotoaparátu tím, že se pohybuje čip, a tak se vytvoří veliké rozlišení, na snímky s bleskem tedy můžete zapomenout. Veliké rozlišení klade i veliké nároky na počítač a monitor, navíc využití u tak obrovského rozlišení snímku je stejně minimální, z vlastních zkušeností bych řekl, že 18 Mpix bohatě na vše dostačuje, a přístroj s tímto rozlišením si může dovolit i chudý fotoamatér. Pokud fotíte na velikou citlivost bez těžkého stativu tak stejně je vám veliké rozlišení k ničemu! Obrazně mě ta honba za velikým rozlišením připadá jako honba za auty, co jedou velikou rychlostí a jsou drahá. Nejhorší je situace u telefonů, kdy zde na miniaturních čipech je obrovské rozlišení, aby to reklamě vypadalo, že ten telefon dokáže nahradit zrcadlovku. Je třeba se už konečně dohodnout na tom, jaké maximální rozlišení budou mít mobily a zrcadlovky.

Pro mobily bych stanovil maximum 5 Mpix, kompakty, kde nejde vyměnit objektiv maximum 12 Mpix, a pro formát čipu APS-C maximum 18 Mpix, pro Full-frame maximum 36 Mpix, pro středoformátové zrcadlovky maximum 50 Mpix. Lepší fotky dělá lepší nastavení fotoaparátu, pokud drahý fotoaparát chybně nastavíte tak z něj budete mít špatné fotky. Většina začátečníků fotografuje vše jenom na automatiku a používají hodnoty nastavené od výrobce, při koupi si nastavili akorát čas a jazyk. Místo investování do velmi drahého fotoaparátu s drahým příslušenstvím se raději naučte správně nastavit fotoaparát a potom správně upravit fotky v počítači. U fotoaparátů platí to, že čím více se nějakého fotoaparátu vyrobí, tím více je ten fotoaparát i levnější, ty nejdražší fotoaparáty se logicky vyrábějí jenom ve velmi malém množství. Častým problémem je u levných fotoaparátů nekvalitní optika a nekvalitní snímací čip, fotky z těchto levných fotoaparátů jsou natolik špatné, že jim už nic nepomůže.

Dobrý fotoaparát má i dobrý hledáček, který se přikládá k oku, zde je už dlouho spor o to, jestli je lepší mít bezzrcadlovku, nebo zrcadlovku? V poslední době se těší veliké oblibě malé a lehké zrcadlovky, výhodou zrcadlovek je to že se vám nevybíjí zbytečně baterie, a tak nafotíte více snímků, problém zde nastává u filmování a rychlého snímání u sportu. Profesionálové používají veliké zrcadlovky, aby se odlišili od amatérů, a zákazníci je brali vážně, a dobře jim za jejich práci zaplatili, obzvláště profesionálně vypadáte s velikým drahým teleobjektivem, mnohdy si i profesionálové lehají na zem, a fotí z podhledu, to je už vrchol jejich divadelního představení.

Moderním dogmatem většiny profesionálů je stisknout spoušť a udělat hodně fotek za sebou a potom vybrat tu nejlepší, tím si ničí fotoaparát a vybíjejí baterku, taky je jejich paměťová karta brzo i zaplněná, pokud fotí vše do RAW. Takže nakonec vám doporučuji fotoaparát Panasonic Lumix DMC-FZ300 je to fotoaparát odolný proti dešti, a má kvalitní; hledáček, displej, snímač, optiku, ergonomii, to vše za malou cenu, díky tomu že je už dlouho na trhu, a tak cena konečně klesla. Dokonalá fotka není o tom, že máte drahou fotografickou techniku, a platíte si drahé fotomodelky, to je jenom ubohá komerce, která je zde dočasně, čas má dost času na to, aby eliminoval vše, co je nedokonalé. Nestačí být tam, a vyfotografovat to! Jde o to nemyslet, ale vědět, jak to vyfotografovat, fotografování je jako vaření jídla, nestačí umět vařit podle kuchařské knihy! Jídlo konzumentům chutná, nebo jim nechutná, stejně tak se i fotka líbí nebo se nelíbí.

Mnohé fotky jsou spojeny s krátkým okamžikem, fotograf musí být připraven na to, že bude mít málo času a pokud to nestihne tak napodruhé už tu fotku neudělá, tento problém jde řešit pomocí rychlého snímání mnoha snímků za sebou, proto drahé fotoaparáty umožňují rychlé snímání snímků za sebou. Dokud zde nebyli digitální fotoaparáty, tak většina fotek vznikala na kinofilmu, to byl klasický standart po mnoho let. S příchodem digitálních fotoaparátů se začalo používat mnoho rozdílných snímacích čipů, zde platí pravidlo, čím lepší fotky čip vytváří, tím více je tento čip i dražší a většinou je i dražší optika pro fotoaparát. Většinou platí, že pokud má fotoaparát možnost měnit objektivy tak je v něm i drahý snímací čip, pro amatéry dostačují bohatě fotoaparáty, u kterých nejde měnit objektiv, tyto fotoaparáty ale neumí dobře fotit za špatných světelných podmínek, protože mají levné snímací čipy. Většina lidí si při koupi fotoaparátu stanovuje cenový strop, který potom i určuje kvalitu fotoaparátu. Zlatým středem se dneska stávají bezzrcadlovky, zde máte k dispozici; vysokou kvalitu, malou velikost, dostupnou cenu.

Drahé složité fotografické přístroje nepoužívají amatéři



Fujifilm GFX 100S s základním objektivem Fujifilm GF 63 mm f/2,8 R WR s širokoúhlým objektivem Fujifilm GF 30 mm f/3,5 R WR s teleobjektivem Fujifilm GF 250 mm f/4 R LM OIS WR a tímto vybavení objektivy končí. Dobré je i používat stativ který je kvalitní, a to obzvláště při špatném světle nebo při použití teleobjektivu. Toto vybavení je pro profesionála, který dělá vysoce kvalitní snímky v reklamě nebo pro vědecké potřeby. Pokud dáváte snímky jenom na internet tak vám bude bohatě stačit Panasonic Lumix DMC-TZ200D který je malý a levný, kvalita je natolik dobrá že snímky lze využít i profesionálně.

Je třeba pochopit to že fotoaparát je složitý technický přístroj na pořizování fotografie a zvládne i natáčení videa, pokud ale budete hodně natáčet video je lepší si už pořídit video kameru. Poslední dobou je zde snaha nahrazovat fotoaparáty a kamery za mobilní telefony, reklama nám sebejistě tvrdí že je nákup fotoaparátu nebo kamery chybou a že pokud si koupíte moderní telefon tak on vám nahradí fotoaparát i kameru. Pokud by dokázal mobil nahradit fotoaparát a kameru tak by se přestali vyrábět fotoaparáty a kamery! Navíc fotografování mobilem není tak pohodlné jako když použijete levný kvalitní fotoaparát

Největším zdrojem nudy je sedět doma u televize nebo internetu



Vše zde rychle pomíjí, a tak se snažíme uchovat současnost pro budoucnost, nejprve zde byli jednoduché obrazy namalované v jeskyni na kameni, později začalo vznikat písmo, které se tesalo do kamene, vynález pergamenu a papíru umožnil rychlý rozvoj gramotnosti. Věda a technika nakonec zvládla vytvoření fotoaparátu a později se vytvořila i filmová kamera, zprvu byl záznam jenom černobílý a později zde byla možnost i barevného záznamy na filmy. S příchodem digitalizace vznikl snímací čip, který dokázal zaznamenat digitálně obraz a film, fotografie a filmy se začali umísťovat na internet a jsme v současnosti. Tím že je fotografování a filmování snadno dostupné každému dochází k tomu, že je zde inflace u hodnoty fotek a filmů, inflace ovšem není jenom u fotek a filmů, je dneska i u mnohého jiného, na téma inflace by se mohla napsat celá knihovna.

Většina fotek a filmů na světě dneska vzniká pomocí mobilního telefonu a tabletu, je to tím že lidi mají neustále u sebe telefony a tablety, z některých tabletů lze i telefonovat. Mnoho lidí se chce na internetu pochlubit tím, že byli v cizině, a tak mají telefony na skládací dlouhé tyčce a fotografují sami sebe před známým turistickým pozadím, já a Hradčany, já a Socha svobody atd. Pokud spatříte někoho, kdo má na stativu velikánský fotoaparát, tak jistě víte, že je to umělecký fotograf, takových uměleckých fotografů je dneska velmi málo, je to už vymírají druh, komerce je zde místo umění a nejhorší je situace, když si zapnete televizi, a vyskočí na vás uprostřed zajímavého filmu ubohé komerční reklamy, které se neustále opakují, a vymývají divákům mozky. Z díla se pozná tvůrce, v současnosti se vše dělá kolektivně, je to jako týmový sport a musí zde být neustálý dohled, aby se týmová práce optimalizovala.

Tam kde jde o peníze tam je i konkurence, konkurence by měla zajistit; kvalitu, rychlost, malé ceny, slušnost atd. mnohdy tomu tak není, protože zde místo konkurence je monopol. Nadnárodní korporace dneska rozhodují o tom, kde bude bída a kde bude bohatství, z politiků se stali tak už jenom ubohé loutky, ovládané nadnárodními korporacemi. Aby se prodalo více zboží a služeb, tak se lidem vymývá mediálně mozek, dopátrat se pravdy je obtížné, protože mnoho klíčových informací je nahrazeno dezinformacemi. Podívejme se třeba na to, že státy mají veliké dluhy, a přesto utrácejí veliké peníze za hlouposti a zbytečnosti, podle hesla po mě potopa, kdo ty veliké dluhy v budoucnosti asi zaplatí? Lidi se dneska rozdělují podle kupní síly, nemáš peníze tak jsi nula, o tom je konzumní civilizace. Mnoho let chodíme do školy, a když školu opustíme, tak zjistíme, že jsme amatéry, protože nevíme, jak být ve svém životě úspěšnými profesionály.

Problémem školství je veliká vzdálenost od reálného světa, učitelé existují v nereálném světě teorie, který je v praktickém životě k ničemu. Často slyším názor, že trvá minimálně deset let než se z vysokoškoláka s titulem, stane konečně profesionál, který nemyslí, ale ví, co je správné dělat a jak to má dělat. Mnoho let do hloubky rozebírám příčinu konzumního očistce, ve kterém lidi existují už mnoho tisíciletí, mnoho starých myšlenek se mě vrací neustále jako bumerang. Vše je o programu, který směřuje k cíli, na který byl naprogramován, proč program nemůže rychle a levně dosáhnout cíle? Příčinou je to, že profesionál je drahý a amatér je levný, lidi a podniky chtějí ušetřit, a tak používají levné amatéry místo drahých profesionálů. Teprve když amatéři selžou, tak se zaplatí profesionál, který často musí opravovat špatnou amatérskou práci. Mnozí tvrdí, pokud by byli profesionálové levní, tak bychom je mnoho používali, to je jako tvrdit, pokud bude zlato levné, tak se bude více používat. Zlato je drahé, protože je ho nedostatek, stejně tak profesionálové jsou drazí, protože je jich nedostatek.

Z díla poznáme, kdo je amatér a kdo je profesionál, to že někdo má papíry na to, že je v něčem profesionál, neznamená ještě to, že je on v té specializaci profesionál. Čas má dost času na to, aby poznal, kdo zde byl amatérem a kdo zde byl profesionálem, lidi jsou pokrytci, a tak je obtížné poznat, kdo je amatér a kdo je profesionál. Profesionál ví to, co amatér neví, v tom je jeho profesionalita, problémem našeho školství je to že je mnoho univerzální a udělat z někoho profesionála od 15 let do 20 let to nefunguje, protože mozek je už plný informací a programů. Praxe promění amatéra v profesionála, průměrně je potřeba na tuto proměnu minimálně deset let, to znamená, že profesionalita začíná u lidí teprve od 30 let a v 50 letech je už profesionál starý na to, aby zvládal náročné nasazení. Proto je profesionál tak drahý, má jenom pouhých dvacet let na to, aby se ekonomicky zabezpečil na stáří.

Dogmatické diktatury stvořili amatéři, a proto nefungují profesionálně, lidi nejsou ovce, se kterými si mohou pastýři dělat co chtějí, přichází GVKB umělá inteligence a ta eliminuje svině od koryt, co si zde hrají na svaté pastýře, profesionální robot prezident, bude vyznamenávat profesionální roboty. Tam kde jsou fotografové, tam vzniká logicky mnoho fotek, a tak je těžké s fotkami ve veliké konkurenci uspět, to znamená mít vlastní dopravu, nejlépe osobní auto. Jde o to být ve správný čas na správném místě a mít s sebou správné fotografické vybavení, odpovídající situaci. Fotografování to je lov pomíjejících zajímavých okamžiků, největší ubohost je mobilní telefon na skládací tyčce, kdy se turista fotografuje před nějakým známým turistickým pozadím, aby ukázal pyšně, já jsem tam o dovolené byl, a jsem na to pyšný!

Neustále mě někdo nutí do ruky mobil nebo fotoaparát abych jej vyfotil před nějakým známým pozadím, už mě to opravdu nebaví dělat cizím lidem hodného sluhu. Hezké fotky jsou tam, kde je; potok, řeka, rybník, jezero, moře, voda je velmi fotogenická, nejhorší, co můžete udělat je fotit na pláži, kde je mnoho turistů a ostré světlo, zde by mohl pomoci už jenom silný teleobjektiv, a zaměřit se na něco, co je daleko od nás. Nejsi tak bohatý, aby sis kupoval levné věci, tento fotoaparát je malý, a fotky z něj jsou stejně kvalitní, jako z velikých profesionálních fotoaparátů. Proč je fotografování nejlepším lékem na nudu? Jde o to, že fotografování je lov pomíjejících okamžiků, fotky lze umístit na internet a podělit se o to co jsi vyfotografoval, a pokud budou tvoje fotografie dobré, můžeš je i prodávat, protože tento fotoaparát poskytuje technicky kvalitní fotografie.

Život je o naději, a fotografování ti dává naději na to, že se ti podaří vyfotografovat něco zajímavého a hezkého, a budeš z toho mít radost. Největším zdrojem nudy je sedět doma u televize nebo internetu, to jsou jenom ubohé náhražky, které nedokážou zahnat tvoji nudu, nuda je začarovaný kruh a následkem je deprese spojená s léky na hlavu nebo konzumací slivovice a kouřením cigaret, chemie nebo víra v zázraky, to je slepá kolej, na které jsou ti, co si nekoupili fotoaparát. Svět je krásný a zajímavý to poznáš, když jej budeš fotografovat nebo filmovat, pokud ti druzí jsou hlupáci je to jejich věc, ty nemusíš být hlupákem.

Pochopte to, že vše je zde pokrytecké divadlo



Tento svět je o změnách, následkem je evoluční proces, který staré nahrazuje novým, smrt to je nahrazení starého za nové, vše je zde dočasně trvale zde jsou pravidla, která platí milion let a budou platit i za milion let, takovým pravidlem je třeba pravidlo protikladů, každý klad zde má protiklad, a tak je zde; život a smrt, pravda a lež, samec a samice, moc a bezmocnost, láska a nenávist, jednoduchost a složitost atd. napětí mezi protiklady je zdrojem energie a tato energie zde se vším pohybuje. Vše, co je zde inteligentní to je zde jenom pokusným evolučním dočasným materiálem. Jaký má život smysl na to se často ptáme, protože si připadáme, jako loutky, které mnohé snadno ovládá. Život má smysl, pokud máme pro co žít, v minulosti jsme žili pro svoji smečku později pro svoji rodinu, s příchodem veliké anonymní pokrytecké konzumní kultury nemáme najednou pro co žít, následkem jsou zde náhražky, jako je; pivo, cigareta, marihuana, heroin, reklama, politika, náboženství, umění, sport, koníčky atd. lékař vám dá léky, ale nedokáže vám dát to pro co má smysl žít.

Cesta k seberealizaci je obtížná, všeho zkuste s dobrého se držte, je to dlouhá cesta, a pokud nemáte silnou víru tak nedosáhnete seberealizace. Budoucnost ve virtuální realitě. Nabouráte auto a nic se vám nestane vrátíme se automaticky hodinu nazpět a jedete autem znova, postřílíte mnoho cizích lidí a vrátíte se hodinu nazpět a zkusíte si to znova bez střílení, řeknete neslušné slovo cizímu člověku a vrátíte se hodinu nazpět a začnete znova, programátor udělá chybu v programu a vrátí se hodinu nazpět, politik neřekne v televizi pravdu a vrátí se hodinu nazpět atd. automatika nebude rozlišovat veliké a malé chyby, jakákoli chyba bude znamenat návrat hodinu nazpět. Pro některé zabedněné jedince, to bude znamenat začarovaný kruh, ze kterého nebudou moci mnoho let uniknout. Obzvláště zajímavé to bude u mocných zabedněných hříšníků, hříšník udělá něco hříšného a vrátí se hodinu nazpět, lidi si najednou uvědomí, že dělat chyby se nevyplatí.

Vyzkoušíš si jaké to je chybovat a potom to zkusíš znova, bude to jako při natáčení filmu, kdy se scéna natáčí několikráte až je to dokonalé a bezchybné. Konečně se blbci srazí s inteligentním globálním systémem, který je blbuvzdorný. Jedna věc je si myslet to že mám talent na něco. Druhá věc je dokázat v praxi že jsem lepší, než je konkurence! Často se setkáváme i s profesionály co dělají něco na co nemají talent a podle toho potom jejich práce vypadá, v přírodě je to jednoduché, nemáš na to talent tak jsi mrtvý, v lidské společnosti je ale protekce, a tak se může člověk bez talentu dostat na vysokou funkci a zde napáchá mnoho škod. Pořád zde platí z díla poznáme tvůrce, slova mohou klamat, ale dílo klamat nemůže, mnoho lidí si hraje pyšně na soudce a myslí si, že má talent na to soudit a trestat cizí lidi za jejich drobné chyby, zapomínají se ale podívat na sebe, a sebekriticky si přiznat to že jsou ubohou nulou.

Je snadné pomocí telefonu udělat fotky co se nám líbí a myslet si naivně že máme talent na fotografování. Jenže fotky z mobilu nemají kvalitu fotek z profesionálního fotoaparátu, který je veliký a drahý. Mnoho let praxe promění amatéra v profesionála, nestačí si přečíst knihu o fotografování a absolvovat kurz pro fotografy, musíte nafotit obrovské množství fotek a ty umět upravit v programu na úpravu fotek, pouze jedno procento amatérských fotografů má talent a tím i naději, že by se mohli stát profesionálním fotografem. To že se vaše fotky z mobilu líbí lidem ve vaší rodině, neznamená to, že máte talent na fotografování. Přečetli jste si drahou knihu o tom, jak se má fotografovat, ale vaše fotky jsou špatné, kde je chyba? Fotografování je jako výprava na vysokou horu, kniha vám poskytne jenom základní informace o výstupu na vysokou horu a ten výstup bude trvat mnoho let, jsou věci, které nejde ošidit, bavil jsem se o tomto problému s mnoha úspěšnými profesionály a každý mi potvrdil že výstup trvá minimálně deset let a že není možné s tím něco udělat. Kde je zakopaný pes?

Je to jako růst stromu kdy strom dává ovoce až za mnoho let a nejde to nijak uspěchat, rychle nabyl a rychle pozbyl. Dokonalost fotografie se skládá z mnoha maličkostí, ale být dokonalým fotografem to není maličkost. Jsou situace, kdy je snadné udělat dobré fotografie a jsou situace kdy je těžké udělat dobré fotografie, fotografování je o situaci, každá situace je originální, vše je v pohybu, mění se světlo a mění se i to co fotografujeme, pokud zaváháme tak už druhou šanci většinou nemáme. Je snadné fotografovat to co je mrtvé, nikam nám to neuteče a je to pořád stejné, je těžké fotografovat to co je živé, v dnešní době je taky možné použít filmovou kameru s velikým rozlišením na fotografování, kdy doma z filmu vybereme ty nejzajímavější okamžiky, pro internet bude kvalita těchto fotek dostačující. Nehledejte fotoaparát, který umí dělat hodnotné fotografie, takový fotoaparát zde nikdy nebyl a nikdy nebude, fotoaparát je jenom drahý nástroj v ruce profesionála!

Základem pro úspěch je originalita, konkurence je veliká a pokud nebudete originální tak neuspějete, nestačí jenom upravit v programu fotky tak že budete originální, to je jenom podvod, se kterým dlouho neuspějete. Neřešte to, co stejně nevyřešíte, řešte to, jak se naučit správně fotografovat, fotografie je o zachycení zajímavého okamžiku, který se už nebude opakovat, film je o ději, který je zajímavý. Poslední dobou se rozmohlo fotografování pomocí telefonu, někdo má telefon na skládací tyčce, a tak se fotografuje před zajímavým pozadím. Telefon je na telefonování na fotografování je fotoaparát, za několik dní končí zima a začíná jaro, to je doba, kdy bude pro nás výhodné fotografovat to co je zajímavé, a potom se na internetu můžete podělit o svoje fotografie s ostatními.

Často slyším, že fotografování je ztráta času, a že lepší je dělat něco jiného, je to celé o tom, čemu dáme protekci, pověz mi, čemu dáváš protekci a já ti povím kdo jsi. Fotografování nám umožňuje se vrátit k tomu, co jsme spatřili, s odstupem času si uvědomíme to, co jsme si při fotografování neuvědomovali, po vyfocení je nutné fotky vytřídit a ty dobré programově optimalizovat, je naprosto normální to že se nám povede jenom 1 % fotek a zbytek je odpad který můžeme s klidem smazat. Z díla se nakonec pozná fotograf, obrazy mohou klamat, ale fotky nemohou klamat, fotky vznikají díky objektivu, a tak jsou logicky objektivní. Čas objektivně posoudí kvality fotografa, většina fotografů se zaměřuje na peníze, takové fotky jsou populární jenom krátkou dobu, je u nás minimum uměleckých fotografů a jejich fotky jsou populární dlouhou dobu. Místo venčení dětí nebo psa, půjdete vyvenčit fotoaparát, jde o to, abychom to nevzdali hned na začátku a věnovali se focení dlouhou dobu, na začátek bych vám doporučil si koupit nějakou knihu o tom, jak správně fotografovat, nabídka je veliká a kdo nespěchá s výběrem knihy ten tu správnou knihu o tom, jak fotografovat jistě najde.

Výběr fotoaparátu je jako výběr partnera do manželství, jedna věc jsou naše představy a druhá věc je to kolik peněz do nákupu investovat, navíc neustále zde jsou novinky. U fotoaparátů neznamená vysoká cena jistotu, že jste dobře investovali ani zde není spolehnutí na značku, vše se vyrábí většinou v Číně nebo v blízkém okolí Číny. Kvalitní fotoaparát se pozná podle toho, že jej mnoho lidí kupuje, někteří prodejci na internetu ukazují i statisticky prodejnosti fotoaparátů, největší zájem je o levné malé automatické fotoaparáty, pokud budete fotky prezentovat jenom na internetu tak vám bude takový levný plastový fotoaparát stačit. Pokud ale chcete fotografovat svatby nebo sport, tak budete už potřebovat zrcadlovku a k ní objektivy, blesk, stativ, brašnu atd. Nejlepší je zajít osobně do velikého obchodu s fotoaparáty a zde si fotoaparáty prohlédnout. Vše je zde chybné, díky tomu že spěcháme za tím, co potřebujeme a milujeme, jak spěcháme, tak myslíme povrchně, a tak chybujeme, všichni jsme na tom stejně, od studenta po prezidenta, jde o to, čemu dáme protekci, protekce určuje naše priority a tím i naši budoucnost.

Podívejme se třeba na fotky, co lidi dávají na internet, a zde spatříme to, jak jsme povrchní, z milionu fotek, co jsou na internetu, má jenom jedna fotka velikou hodnotu, a ostatní fotky co jsou na internetu to je jenom informační odpad. Největší tragédie jsou fotky pořízené velikým mobilním telefonem, co je připevněn na dlouhé skládací tyčce, snaha ukázat cizím lidem to, že jsem byl na zajímavém místě, je ukázkou toho, jak jsme povrchní, koho to zajímá, že jsi byl v cizím velikém městě, to je jenom tvůj individuální ubohý problém. Ano, povrchní myšlení je chybné, o tom nikdo nepochybuje, ale kdo je dneska ochoten a schopen toho, že nebude povrchně kariéristicky myslet, a bude tak jistě vědět, co je správné konat, aby bylo všem lidem na světě lépe. Problémem je to, že máme zvířecí těla, je třeba člověka digitalizovat pomocí dotazníků, každý vyplní na internetu dotazníky a potom dostane poukaz do krematoria, naše duše se nahraje do počítače a počítač bude ovládat GVKB robota, co bude pracovat, zaměstnavatelé potřebují, aby zaměstnanci pracovali jako roboti, a tak takové zaměstnance dostanou, pokud se vám robotické tělo nebo počítač porouchá, tak okamžitě dostanete vše nové, a staré se opraví, nebo se to recykluje.

Informační GVKB technologie bude mít vše globálně pod kontrolou, a tak už digitální lidi nebudou moci amatérsky chybovat, a tím si problémy způsobovat, takto pravda a láska zvítězí na věčné GVKB časy nad lží a nenávistí. Místo spánku zde budou aktualizace a restartování, místo snů zde bude učení se novému ve virtuální realitě, co bylo, to bylo, nová doba bude mít i nové GVKB lidi, vše jsme zde egoisticky násilně změnili a na sebe jsme bohužel zapomněli, a proto máme blbou náladu. Běžte se podívat do krematoria, ať víte, co vás bude brzo jistě čekat, z prachu jsi vzniknul a v prach se v krematoriu navrátíš, v GVKB civilizaci už prachy nikdo nebude potřebovat. Dříve řemeslník vyrobil boty nebo dveře, dneska boty nebo dveře vyrobí továrna, něco se rozbije tak se to vyhodí a koupí se něco nového. Platy dělníků, co nemají vzdělání, jsou stejné jako platy řemeslníků, a tak mnoho řemeslníků dělá radši řidiče nebo skladníka, a nemá tak žádné starosti s řemeslem.

To co dříve dělal řemeslník, to dneska dělá vysokoškolák a je za to dobře zaplacen. Dříve byl řemeslník stejně ohodnocen jako dneska vysokoškolák, vysokoškoláci si vybrali z řemesla to, co nese největší zisky, a to co nenese zisky, to nechali řemeslníkům. Jde o rozdělní řemesel na kasty, a tak je zde vysokoškolák architekt řemeslníkem ve vysoké kastě a zedník je řemeslníkem v nízké kastě. Dneska se neplatí za práci, ale za to že máš vysokou funkci, máš razítko tak máš i výhody a jistoty o tom to je. Příčinou trvale blbé nálady u nás je veliký amatérismus, to že někdo zde dělá; krále, císaře, šlechtice, papeže, proroka, mesiáše, guru, rabína, prezidenta, ministra, poslance, senátora, diplomata, ředitele, celebritu, profesora, soudce atd. není zárukou toho, že on je profesionál, minulost nám jasně dokázala to, že na vysokých místech byli většinou jenom amatéři, jenom z díla se časem pozná, kdo je amatér a kdo je profesionál. Rozděluji lidi na tři kategorie, a to na; Budoucnost, Současnost, Minulost.

Profesionál patří vždy do kategorie budoucnost a amatér patří do kategorie minulost, do kategorie současnost patří poloprofesionál. Statisticky u nás patří 90 % pracujících lidí do kategorie minulost, 1 % lidí patří do kategorie budoucnost a 9 % patří do kategorie současnost. Profesionál ví, co má budoucnost, a to je pro něj i prioritní, logicky amatér neví, co má budoucnost, a tak má chybné priority. Budoucnost je v tom že se lidi pomocí dotazníků naskenují, lidská těla se eliminují, získané informace a programy se použiji do inteligentních počítačů, co budou zde vše optimálně řídit. Ano, pokrytecký člověk byla evoluční testovací verze, finální verzí je GVKB robot s umělou inteligencí, který nelže a nekrade. Robot prezident bude vyznamenávat roboty a poslední člověk na světě, skončí nahý v zoologické zahradě za sklem, v pavilonu opic. Vše jde naprogramovat tak, že zde není člověk už potřeba, je naivní věřit na základní nepodmíněný příjem, proč by měli roboti živit lidi, co zde jsou už jenom k ničemu?

Často slyším to, že někdo sebejistě tvrdí, mě nemůže nahradit počítač nebo robot, to je jako když lidi v minulosti tvrdili, že stvořitelem všeho je zde JHVH, dneska víme to, že stvořitelem všeho je napětí mezi protiklady, které stvořilo; energii, čas, inteligenci, informace, programy, evoluci, víru, filosofii, logiku, vědu atd. JHVH je stará pohádka pro naivní hlupáky. Zkrátil bych dlouhé svaté písmo na jedno jediné optimální přikázání, praxe dělá z amatérů profesionály. V současnosti začíná člověk s praxí teprve od 21 let, do 21 let žije člověk ve světě ubohé teorie, a tak je z něj psychický ubožák s vysokoškolským titulem. Podívejte se do přírody, zde není žádná teorie, a po narození zde vše začíná okamžitě s praxí, teorie je luxus, který si příroda nemůže dovolit. Pro pochopení práce zadarmo použiji fotografování svatby, kamarád vás požádá o fotografování jeho svatby a počítá s tím, že tu práci pro něj uděláte zadarmo, pokud budete stejnou svatbu fotografovat cizímu člověku tak si za profesionální fotografování řeknete 30 000 Kč.

To znamená, že pokud budete dobrák tak přijdete o 30 000 Kč, mnozí namítnou, že by vám to mohl kamarád jinak oplatit. Tak to ale zde nefunguje, když bude chtít od kamaráda, aby pro vás on něco profesionálně udělal, tak nebude mít na vás čas! Kde je zakopaný pes? Zakopaný pes je v pokrytectví, ten druhý není vaším kamarádem, on je jenom parazitem! Všimněme si toho, že ten, kdo se ocitne ve vězení, najednou ztratí všechny svoje kamarády! Svoboda je v tom, nepracovat pro kamarády, ale pracovat pro cizí lidi, z cizího krev neteče, o tom je vaše ekonomická svoboda. Pochopte to, že vše je zde pokrytecké divadlo, ve kterém si hříšníci hrají na to, že nejsou hříšníky, z díla ale poznáte to, že to jsou hříšníci.