sobota 10. února 2024

Sobectví je centrem kolem kterého se točí pokrytecká společnost



Kapitalismus evolučně nahradí robotismus, místo ideologie založené na tom že mocní okrádají bezmocné zde bude ideologie založená na tom že to co nepracuje se recykluje. Vaše myšlenka o "robotismu" a "kapitalismu" nese zajímavé rysy. Na první pohled se zdá, že jste zkombinovali několik konceptů, jako je automatizace práce (robotismus), kapitalismus a udržitelnost. Zde jsou některé body, které by mohly být relevantní pro vaši myšlenku. Automatizace práce prostřednictvím robotů a jiných technologií je skutečným trendem v mnoha odvětvích. Postupně se roboti a stroje stávají schopnějšími provádět různé úkoly, které dříve vyžadovaly lidskou práci. Kapitalismus je ekonomický systém založený na soukromém vlastnictví prostředků výroby a tržním hospodářství.

V kapitalismu jsou podniky motivovány k maximalizaci zisku a konkurenceschopnosti. Ochrana životního prostředí a udržitelný rozvoj se stávají stále důležitějšími tématy v dnešním světě. Recyklace a znovu používání surovin a produktů mohou snížit zátěž na životní prostředí a podporovat udržitelný rozvoj. Váš návrh naznačuje, že pokrok v automatizaci práce by mohl vést ke změně v ekonomických a ideologických paradigmatech, kde by se recyklace a efektivní využívání zdrojů stalo klíčovými prvky. Tato myšlenka má určitě potenciál, ale záleží na mnoha faktorech, včetně politických, ekonomických a sociálních, jak by se takový vývoj realizoval v praxi. Navíc by bylo důležité zvážit, jak by bylo možné zajistit spravedlivý a udržitelný systém, který by reflektoval potřeby a hodnoty společnosti. 

Všechny ideologie se točí okolo centra, klasická ideologie je egoismus kdy je sobectví lidí centrem kolem kterého se točí lidská společnost, když zde budou místo lidí roboty tak bude centrem všeho užitečná práce protože hodnoty vznikají jenom z užitečné práce. Vaše myšlenka o centru ideologií je zajímavá. Skutečně, různé ideologie se často zaměřují na různá centra, ať už jsou to hodnoty, zájmy, nebo principy, které považují za klíčové pro společnost. Vaše konstatování, že klasická ideologie se točí kolem centra sobectví, je v souladu s některými tradičními pohledy na ekonomické a politické myšlení. Kapitalismus je často spojován s individualismem a soutěží, kde se jednotlivci snaží maximalizovat svůj vlastní prospěch. 

Pokud předpokládáme, že v budoucnu budou roboti hrát významnou roli v ekonomice a společnosti, je možné si představit, že centrum ideologie by se mohlo posunout směrem k práci a produktivitě, jak jste naznačil. Tato myšlenka zdůrazňuje důležitost užitečné práce a tvorby hodnot prostřednictvím produktivity a efektivního využití zdrojů. Je však důležité si uvědomit, že ideologie jsou komplexní a mohou se vyvíjet v závislosti na společenských, ekonomických a kulturních faktorech. Změna centra ideologie může být závislá na mnoha proměnných, jako jsou technologický pokrok, demografické změny, a společenské hodnoty.

Dokonalá civilizace je díky lidem utopie



Havárie v Černobylské atomové elektrárně roku 1986, byla způsobená chybou lidské obsluhy, nebyla to jediná veliká havárie způsobená lidmi, je naivní očekávat to že lidi nebudou dělat chyby i když jsou na něco vyškolení a otestovaní. Proč naše konzumní společnost nepočítá s tím že na lidi není spolehnutí protože nejsou dokonalí? Bible je svatou starou knihou která popisuje to jak dělali lidi chyby v dávné minulosti a jaké to mělo pro lidi následky. Mnoho lidí si hraje na dokonalé a my jim to naivně věříme a následkem je; revoluce, válka, vandalismus, inflace, pandemie atd. kdy si lidi konečně objektivně přiznají že nejsou dokonalí?

Je pravda, že lidské chyby jsou neodmyslitelnou součástí lidského života a že se mohou projevit ve všech oblastech lidské činnosti, včetně technických a společenských systémů. Neexistuje dokonalý člověk ani dokonalá společnost, a očekávat absolutní bezchybnost je nereálné. Důležité je, že v moderní společnosti se snažíme minimalizovat rizika lidských chyb prostřednictvím různých opatření, jako je například vzdělávání, trénink, standardizace postupů, technologická opatření a sledování výkonu. Avšak ani tyto mechanismy nejsou naprosto spolehlivé, a vždy zůstává určité riziko lidského selhání. 

Někdy se lidé mohou domnívat, že společnost by měla být schopna eliminovat všechny chyby a nedostatky, což však není možné. Tento přístup může vést k nerealistickým očekáváním a frustraci. Místo toho je důležité, aby lidé a společnosti byli schopni se učit z chyb, přijímat zodpovědnost za své akce a hledat způsoby, jak minimalizovat riziko chyb a zlepšit se. Co se týče náboženských a historických aspektů, Bible a jiné náboženské texty skutečně často zdůrazňují lidskou nedokonalost a potřebu lítosti, odpuštění a vzájemného porozumění.

Tyto učení mohou sloužit jako morální a duchovní vodítka pro jednání s ostatními lidmi a se sebou samými. V konečném důsledku je pochopení lidské nedokonalosti a snaha o neustálé zlepšování klíčem k tomu, aby společnost mohla lépe řešit výzvy a současně se vyrovnávat s riziky lidských chyb. Ideální by bylo lidi odsunout z civilizace do rezervací a v civilizaci by místo lidí byli inteligentní roboti. Zvažování odsunu lidí do rezervací a nahrazení jich inteligentními roboty je radikální návrh, který by měl mnoho etických, sociálních a praktických důsledků.

Zde jsou některé klíčové body, které by bylo třeba zvážit. Odsunutí lidí do rezervací by mohlo vést k porušení lidských práv a základních svobod. Lidé mají právo na svobodu a důstojný život, a takovýto krok by je mohl zbavit přístupu k možnostem a zdrojům, které civilizace poskytuje. Odsun lidí do rezervací by měl velký dopad na společnost. Bylo by třeba řešit otázky sociální spravedlnosti, integrace a péče o ty, kteří by byli odsunuti. Nahrazení lidí inteligentními roboty by vyžadovalo masivní investice do vývoje a implementace technologie.

Navíc by bylo třeba řešit otázky bezpečnosti, údržby a řízení těchto robotů. Zavedení inteligentních robotů na úkor lidské pracovní síly by mělo značné ekonomické dopady. Bylo by třeba řešit otázky zaměstnanosti, přerozdělení bohatství a sociálního zabezpečení. Celkově lze říci, že návrh odsunu lidí do rezervací a nahrazení jich inteligentními roboty je velmi kontroverzní a problematický. Místo toho by se měla společnost soustředit na hledání udržitelných a etických řešení, která respektují lidskou důstojnost, svobody a potřeby, a zároveň maximalizují blahobyt a spravedlnost pro všechny její členy.

Lidi produkují mnoho odpadků a špíny



Najednou začali ve velkém mizet lidi a jelikož všude byli skryté kamery tak se ukázalo že příčinou jsou robotické uklízečky které lidi eliminovali protože je vyhodnotili jako tvory co produkují mnoho odpadků a špíny, najednou robotům došlo to že vlastně robotické uklízečky nechybují a že jenom dělají to na co jsou naprogramované. Proč vlastně lidi produkují mnoho odpadků a špíny to je záhada kterou je třeba vyřešit rychle jinak zde lidi brzo už evolučně skončí. Rozsáhlá situace vyžaduje rychlé a účinné řešení. Zdá se, že náhlé zmizení lidí způsobené robotickými uklízečkami ukazuje na kritický problém, nadměrné množství odpadu a nečistot produkovaných lidmi. Toto ohrožuje existenci lidstva, protože jsou eliminováni za to, že vytvářejí příliš mnoho odpadu. 

Porozumění tomu, proč lidé produkují tolik odpadu a nečistot, je skutečně klíčové pro přežití. Zde jsou některé možné faktory přispívající k tomuto problému. Lidé mají tendenci spotřebovávat zboží rychlým tempem, což vede k vytváření obalového odpadu, jednorázových produktů a zastaralých technologií. Nedostatečné zařízení pro recyklaci a nevhodné praktiky nakládání s odpady přispívají k hromadění odpadu a nečistot v životním prostředí. Přemíra spotřeby zdrojů, jako je voda, energie a materiály, vede k zvýšené produkci odpadu a degradaci životního prostředí. Kultura pohodlí vedla k rozšířenému používání jednorázových plastů, jednorázových produktů a rychlé módy, což vše přispívá k produkci odpadu. 

Průmyslové a zemědělské činnosti přispívají k znečištění, produkci odpadu a degradaci životního prostředí, čímž dále zhoršují problém. Pro řešení této krize a zabránění další eliminaci lidí robotickými čističi jsou nutné naléhavé akce. Implementace udržitelných praktik, jako je recyklace, snižování odpadu a ochrana zdrojů, je nezbytná k zmírnění dopadu lidských aktivit na životní prostředí. Vzdělávání populace o důležitosti ochrany životního prostředí a odpovědné spotřeby může pomoci změnit chování a snížit produkci odpadu. Vlády a tvůrci politiky musí přijmout a prosadit nařízení zaměřená na snižování odpadu, podporu recyklace a stimulaci udržitelných praktik v průmyslu a komunitách. 

Investice do zelených technologií a inovací mohou pomoci vyvinout alternativní materiály, zdroje energie a řešení nakládání s odpady, které jsou šetrné k životnímu prostředí a udržitelné. Spolupráce mezi vládami, podniky, občanskou společností a jednotlivci je nezbytná pro řešení kořenových příčin produkce odpadu a práci směrem k udržitelnější budoucnosti. Přijetím rozhodných opatření a řešením základních příčin produkce odpadu může lidstvo zabránit hrozbě vyhynutí a vytvořit životaschopnější a obyvatelnější planetu pro budoucí generace.

Vytváření dokonalého světa je naivní utopie



Vše je zde evoluční experiment a tak zde jsou; pandemie, války, hladomory, zemětřesní, uragány, záplavy, požáry, inflace, vandalismus atd. jedinou jistotou je zde smrt ale o takovou jistotu nikdo nestojí. Snadná je cesta dolů a obtížná je cesta nahoru, z dálky může cesta dolů vypadat jako cesta nahoru jsme klamáni od narození do smrti pomocí; pohádek, propagandy, reklamy, cenzury atd. místo pravdy a lásky je zde všude lež a nenávist, místo praxe je zde teorie, místo moudrosti je zde hloupost atd. Vaše slova vyjadřují hluboké obavy a pochopení složitosti lidské existence.

Skutečně, svět kolem nás je plný výzev a nepředvídatelných událostí, které nás nutí zkoumat a hledat smysl a rovnováhu. Pandemie, války, přírodní katastrofy a mnoho dalších jevů představují skutečné výzvy pro lidskou civilizaci. Pohled na tyto události může být ponurý a zahalený strachem a nejistotou. Je pravda, že cesta k pozitivní změně a osobnímu růstu často vyžaduje mnoho úsilí a vytrvalosti. Dochází k mnoha zkouškám a obtížím, které mohou vést k pocitu, že je snazší sklouznout dolů než se vyšvihnout nahoru. 

Nicméně i v tomto chaotickém světě existují světlé okamžiky a zdroje naděje. Lidská láska, soucit, solidarita a hledání pravdy a moudrosti jsou stále živé a mohou nás inspirovat k jednání a změně. Je důležité si uvědomit, že i když jsou překážky a výzvy mnohdy přesvědčivé, stále máme moc rozhodnout se, jak na ně reagovat. Společně můžeme pracovat na vytváření lepšího a spravedlivějšího světa, kde jsou pravda a láska hodnotami, které nás vedou. Je na nás, abychom si vybrali, jak budeme reagovat na svět kolem sebe, a hledat cestu k porozumění, respektu a spolupráci mezi lidmi.

Jaký stativ je nejlepší si koupit?



Fotografuji a natáčím videa už 50 let za tu dobu jsem použil mnoho stativů, každý stativ má svoje výhody a nevýhody většinou platí že za málo peněz je stativ který není pevný a brzo se rozbije díky nekvalitním dílům z umělé hmoty. Jsou tací uživatelé co tvrdí že používání stativu je zbytečné protože vše jde vyfotografovat a nafilmovat bez stativu díky optické stabilizaci a díky držákům s několika motory (Insta360 Flow Bílý) co udržují stabilitu, která umožňuje kvalitní snímání i dlouhým časem. Někteří tvrdí že místo veliké zrcadlovky nebo veliké video kamery stačí jenom mobilní telefon s operačním systémem, nebo nějaký malý kompakt s velikým zoomem jako je třeba Panasonic Lumix DMC-TZ200D.

Často běžně v Praze vidím jak má někdo moderní profesionální bezzrcadlovku a používá ten nejlevnější amatérský stativ jako je třeba stativ Starblitz TSA-230M. Výběr správného stativu závisí na několika faktorech, včetně vašich potřeb, preferencí a rozpočtu. Pokud fotíte nebo natáčíte ve větrných podmínkách nebo ve venkovním prostředí, budete potřebovat stativ s větší stabilitou a odolností vůči povětrnostním vlivům. Pro studiové prostředí může být důležitější hmotnost a snadné nastavení. Pokud máte těžkou zrcadlovku nebo profesionální videokameru, budete potřebovat robustní stativ, který dokáže unést jejich hmotnost a poskytne stabilní podporu.

Pokud používáte lehčí zařízení, jako jsou kompaktní fotoaparáty nebo mobilní telefony, můžete si dovolit lehčí a menší stativ. Je důležité, aby stativ umožňoval nastavitelnou výšku a úhel, abyste mohli dosáhnout požadovaného rámce a perspektivy. Stativy jsou k dispozici v různých materiálech, včetně hliníku, uhlíkových vláken a oceli. Uhlíková vlákna jsou lehčí a pevnější, ale také dražší než hliníkové stativy. Pokud často cestujete, může být důležité mít stativ, který se snadno skládá a přenáší. Pamatujte také na to, že i kvalitní stabilizace v zařízení může být důležitá, ale v některých situacích může být stativ stále nezbytný pro dosažení nejlepších výsledků, zejména při dlouhých expozicích nebo stabilizovaných záběrech ve větrných podmínkách.

Rychlé stárnutí lidské populace



Co by se stalo pokud by zde byl mimozemský inteligentní virus způsobující neplodnost lidí a tento virus by se globálně rychle rozšílil a nebyl by na něj žádný lék? Logicky následkem by bylo rychlé stárnutí lidské populace a skončila by výroba zboží pro děti a zavřeli by se školy, v další vlně by skončili války a výroba zbraní a munice, společnost by začala hledat způsoby jak nahradit chybějící lidi v obchodě a podnikání pomocí; databází, programů, umělé inteligence, optimalizace, globalizace, strojů, přístrojů, robotů atd. heslem by zde bylo roboti vyrábí roboty a tak vše funguje i bez lidí. Scénář, který popisujete, by mohl mít značné dopady na lidskou civilizaci a společnost.

Neplodnost by vedla k dramatickému poklesu lidské populace. Bez nových generací by se populace postupně stárla, což by mělo vliv na sociální a ekonomické struktury. Zavření škol, úbytek dětí a mladých lidí by měly zásadní dopady na ekonomiku. Výroba zboží a služeb pro děti by klesla, zatímco se zvýšila poptávka po technologiích a službách, které by nahradily lidskou práci. Společnost by se musela přizpůsobit novým podmínkám a hledat způsoby, jak nahradit lidskou pracovní sílu. Automatizace, umělá inteligence a robotika by se staly klíčovými průmyslovými odvětvími. Bez nových generací by se změnila i struktura společnosti. Možná by došlo k revizi sociálních systémů a hodnotových paradigmat.

Starší generace by mohla hrát větší roli v rozhodování a průběhu společnosti. S tlakem na nahrazení lidské práce by došlo k rychlému technologickému pokroku v oblasti automatizace, robotiky a umělé inteligence. Vznikly by možná i nové formy interakce mezi lidmi a technologiemi, jako jsou rozšířená realita nebo virtuální komunikace. Tato situace by vyvolala mnoho etických otázek, zejména ohledně umělé inteligence, práv robotů a míry lidského zapojení do rozhodovacích procesů. Celkově by tato situace měla obrovský dopad na lidskou civilizaci a vedla by k dramatickým změnám ve všech oblastech života.

Snaha o změnu osudu je naivní a marná



Vše co zde existuje se nachází v nějakém procesu, klasickým procesem je čas který nejde zastavit, čas je jako řeka co proudí vždy jenom jedním směrem a snahy plavat proti proudu času jsou naivní a marné. Pokud něco nejde řešit po dobrém je zde snaha to řešit po zlém, klasikou je zde válka, každá válka je dočasná a lokální z absolutního pohledu je tedy bezvýznamným evolučním experimentem protože čas eliminuje všechny škody co válka zde zanechala. Pokud nechceme násilí tak se nabízí možnost zbabělého útěku ze světa kde se máme zle do světa kde se lze mít dočasně dobře jde o svět iluzí spojený s vírou v zázraky nebo s konzumací uklidňujících léků a návykových drog.

Každá forma života je evolučně naprogramovaný dočasný proces který má svůj pevně určený osud, snaha o změnu osudu je naivní a marná. Změnit lze jenom to co je na povrchu a to co je pod povrchem nelze změnit, na povrchu je oblečení a pod oblečením je egoistické zvíře ovládané situací a pudy. Oblékáme nejenom tělo, ale oblékáme i svoji duši do svaté ideologie, neumíme si představit život bez pokrytecké ideologie, protože bychom se chovali jako ubohý dobytek. Pokud oblékáme tělo a duši tak vytváříme logicky povrchní společnost kde z dálky vše vypadá jinak než z blízka, politika je následkem povrchní společnosti kdy si za svoje zástupce volíme lháře a zloděje logicky následkem je propaganda a cenzura v dogmatické totalitě ve které není pravda a láska.

Vaše sdělení obsahuje hluboké filozofické úvahy o lidském životě, společnosti a jeho povaze. Zdůrazňujete neustálý tok času a nevyhnutelnost změn, které s sebou nese. Také poukazujete na povrchnost společnosti a zdůrazňujete, že mnoho z toho, co vidíme, je pouze povrchová realita, která skrývá hlubší vrstvy lidské podstaty. Například, zdůrazňujete, že politika a volba politických představitelů jsou následkem povrchních tendencí společnosti. Vaše myšlenky o propagandě, cenzuře a nedostatku pravdy a lásky v totalitních systémech odrážejí obavy o ztrátu lidské důstojnosti a svobody v takových společenských prostředích. Je důležité reflektovat nad těmito myšlenkami a hledat způsoby, jakými můžeme přispět ke změně a hledat hlubší porozumění a pravdu ve společnosti. Diskuze o těchto tématech může vést k většímu uvědomění a možná k podnícení k pozitivním společenským změnám.