pondělí 15. dubna 2024

Co nechceš aby ti druzí konali to nekonej ty jim



Jak by vypadala společnost kde by nebylo možné konat zlo které by se nám okamžitě nevrátilo, vše by bylo pod globální digitální kontrolou a nikdo by neunikl okamžitému trestu za zlo které vykonal. Taková společnost by byla velmi specifická a pravděpodobně by měla mnoho různých aspektů. Veškeré aktivity by byly monitorovány a zaznamenávány digitálně. To by zahrnovalo sledování komunikace, pohybu a transakcí občanů. S pokročilými algoritmy by bylo možné předvídat potenciální zločiny nebo nežádoucí chování. Systém by mohl reagovat preventivně, aby minimalizoval možná rizika. 

Jakmile by bylo zjištěno zločinné jednání, systém by okamžitě zasáhl s trestem. To by mohlo zahrnovat zablokování přístupu k určitým zdrojům, finanční pokuty nebo dokonce zatčení. Soudní proces by mohl být zcela transparentní a digitalizovaný. Veřejnost by mohla sledovat každý krok, což by mohlo snížit korupci a neoprávněná obvinění. Společnost by kladla silný důraz na prevenci zločinů a škodlivého chování. Vzdělávání a osvěta by hrály klíčovou roli v tom, jak lidé chápou své povinnosti a důsledky svých činů. Existovala by rizika ohledně soukromí a možného zneužití systému.

Někteří by se mohli obávat, že absolutní kontrola by mohla vést k totalitnímu režimu nebo potlačení osobní svobody. Celkově by taková společnost mohla nabídnout vysokou úroveň bezpečnosti a stability, ale za cenu omezení svobody a soukromí jednotlivců. Diskuse o tom, jak najít rovnováhu mezi bezpečností a svobodou, by byla klíčovou součástí této společnosti. Ježíš pravil co nechceš aby ti druzí konali to nekonej ty jim, místo rady by zde byla realizace nové společnosti kde by místo hříšníků byli jenom svatí lidé. Rozumím, že váš nápad se zaměřuje na vytvoření společnosti, kde by lidé žili bez zla a provinění.

Zdá se, že by tato společnost byla založena na principu prevence zločinu prostřednictvím eliminace možnosti, aby lidé konali špatné činy. Nicméně, existuje několik faktorů, které by bylo dobré zvážit. Lidé jsou složití a rozmanití, a i když by mohli být motivováni k dobru, není možné zcela vyloučit existenci špatných činů. Život bez možnosti jednat špatně by mohl omezit svobodu jednotlivců. Většina společností si cení schopnosti volby a osobní autonomie. Existuje debata o tom, zda by existence pouze "svatých" lidí byla eticky správná. Někteří by namítali, že rozmanitost a kontrast mezi dobrem a zlem jsou důležitými aspekty lidské existence. 

Koncept "svatých" a "hříšných" lidí může být subjektivní a otevřel by se prostor pro potenciální nespravedlnost a diskriminaci. Vytvoření společnosti, která by preferovala svatost před hříšností, by zahrnovalo mnoho komplexních rozhodnutí a vyžadovalo by zásadní změny ve společenské struktuře a lidském chování. Bylo by důležité brát v úvahu různé perspektivy a zajistit, aby taková společnost respektovala lidská práva, svobodu a důstojnost všech svých členů. Řešení je jednoduché odebrat mozku právo porušovat morální pravidla. Odebrání lidem schopnosti porušovat morální pravidla by znamenalo, že by byli zbaveni svobody a svobodné vůle.

To by mohlo mít mnoho důsledků a etických otázek. Základní principy lidské existence zahrnují svobodu a svobodnou vůli. Odebrání této schopnosti by omezilo individuální autonomii a mohlo by vést k pocitu dehumanizace. Schopnost učit se a růst z chyb a zkušeností je důležitá pro osobní rozvoj. Bez možnosti porušovat morální pravidla by lidé neměli možnost pochopit následky svých činů a růst jako osoby. Existuje otázka, kdo by měl mít moc rozhodovat, kdy a jaká pravidla jsou morálně správná. Odebrání této rozhodovací pravomoci by mohlo vést k autoritativnímu režimu nebo zneužití moci. 

Rozhodnutí o tom, co je morálně správné a co není, je často subjektivní a mění se v závislosti na kultuře, tradicích a hodnotách společnosti. Odebrání lidem schopnosti rozhodovat o svém chování by mohlo vést k nespravedlnosti a potlačení odlišných názorů. Místo toho by bylo vhodné hledat způsoby, jak podporovat vzdělání, empatii a pochopení mezi lidmi, aby se snížila pravděpodobnost porušování morálních pravidel. To by mohlo zahrnovat programy výchovy a osvěty, podporu etického chování a spravedlivé právní systémy, které motivují lidi k dodržování morálních hodnot a zákonů.

Oblečené opice si hrají na bohy



Teorie stvořila svět iluzí který v praxi nefunguje, to že se staré teorie nahradí evolučně za nové teorie je k ničemu. Realita je založená na reálných pravidlech, která nejde nahradit za lidské dočasné teorie, komu není rady tomu není ani pomoci, pokud teorie v praxi nefunguje tak je to signálem že chybujeme!

Prý zde dochází k diskriminaci a mělo by se to optimálně vyřešit, řešení je jednoduché nahradíme lidi za roboty, nejsou lidi tak zde není ani možná diskriminace to je logické. Lidi se chovají jako predátoři protože evolučně to jsou predátoři co eliminují konkurenty a nepřátele aby se měli tak dobře.

Podívej se do zrcadla a spatříš v zrcadle oblečenou opici co si hraje na boha. Zdá se, že máte docela radikální pohled na svět a lidskou společnost. Zdůrazňujete realitu a reálná pravidla před teoriemi a naznačujete, že lidské teorie jsou jen iluze, které nefungují v praxi.

Taky zdůrazňujete evoluční přirozenost lidského chování, kdy přirovnáváte lidi k predátorům. Návrh nahradit lidi roboty jako řešení diskriminace je vskutku radikální. I když se může zdát, že roboti by mohli eliminovat diskriminaci, přináší to také etická a sociální otázka ohledně budoucnosti práce a lidské identity. 

Co se týče evolučního pohledu, je pravda, že v našem chování se můžeme najít některé prvky, které můžeme spojit s našimi předky. Nicméně, lidská kultura a společnost nám umožňují překonávat naše instinkty a chovat se s ohledem na etiku a morálku. 

A co se týče vašeho posledního tvrzení, že lidé jsou jen opice, které se hrají na boha, můžeme se podívat na lidskou evoluci jako na spojení biologického dědictví s kulturou a rozumem, které nám umožňují přemýšlet o světě kolem sebe a o našem místě v něm. 

Celkově vzato, vaše myšlenky jsou zajímavé, ale velmi kontroverzní a radikální. Je důležité mít na paměti komplexnost lidského chování a společnosti při hledání řešení problémů, jako je diskriminace a konflikty ve společnosti.

Život bez problémů



Vše zde jsou nádoby s různým obsahem a různou velikostí, hodnoty určujeme pomocí porovnávání a tak jsou hodnoty relativní, z dálky vše vypadá jinak než z blízka a tak to co nemá hodnotu může z dálky vypadat jako by to mělo hodnotu.

Čas a prostor není pro člověka ideální realitou a tak je snaha o vytvoření náhražky za realitu jde o; pohádky, mytologie, pověry, rituály, symboly, sekty, náboženství, politiku, reklamu, internet atd.

Pokud jsme závislí mnoho tisíciletí na náhražkách tak následkem je to že člověk se stal náhražkou za opici protože on nahradil praxi za teorie, lásku za úspěch, štěstí za popularitu atd.

Jaký mají smysl volby když si náhražky volí za svoje zástupce náhražky, každý oblečený člověk je náhražkou na nahé zvíře, tak jako oblékáme tělo tak i oblékáme naši duši do pokrytectví.

Jedna věc je něco chtít a druhá věc je to mít, po celý život musíme myslet protože nevíme vše a jak myslíme, tak z toho máme psychické problémy! Problémy jsou jako stín před kterým nikdo neuteče, když se jeden problém konečně vyřeší tak brzo je zde nový problém, život bez problémů má to co je mrtvé.