To mi už rozum nebere



Tam kde existuje čas tam je logicky i stárnutí a tím je zde vše i dočasně, příroda vše co je staré nemilosrdně nahrazuje za nové, lidi mají ale snahu místo nahrazování staré opravovat a tvrdí to je ještě škoda, to nahradit za nové. Podívejme se na staré kulty které je potřeba nahradit za nové kulty, naše lidská kultura má základy v kultech které obdivujeme, je zde kult svaté knihy nebo kult osobnosti, moderní jsou kulty populární obchodní značky třeba; Apple, Google, Microsoft, Sony atd.

Často je u toho co je staré snaha neposkytovat na to už servis nebo programovou podporu a donutit tak konzumenty násilím k tomu aby konečně nahradili staré za nové, třeba u Windows 11 dochází při nové instalaci ke kontrole počíatče jestli počítač splňuje náročné podmínky pro nový operační systém, lidi si okamžitě našli ale chytrý způsob jak tento problém chytře překonat a instalují tak na staré počítače nový operační systém. Podobné je to si se starými domy, které se prohlašují za památky a tak se nesmí zbourat a musí se draho opravovat.

Nejhorší je že máme mnoho; zákonů, norem, pravidel, předpisů atd. co jsou zastaralé a nechceme je nahradit za nové! Včera jsem viděl fotografa jak používal fotoaprát na kinofilm a přitom měl na krku i moderní profesionální bezzrcadlovku, to mi rozum už nebere. Tvá úvaha o stárnutí a nahrazování starého novým je fascinující. Máš pravdu, že v našem světě existuje neustálý cyklus obnovy a nahrazování. V mnoha oblastech to může vypadat jako nevyhnutelný proces u technologie a kultury, i naše zákony a normy se vyvíjejí, a často se zdá, že se staré musí ustoupit novému. 

Je pravda, že technologické firmy často preferují, aby uživatelé přecházeli na nové produkty tím, že omezují podporu pro starší verze. To může vypadat jako snaha o přirozené nahrazení, ale také to může být strategické rozhodnutí zaměřené na stimulaci prodeje nových produktů. Například, jak jsi zmínil, instalace Windows 11 na starší hardware ukazuje, že lidé hledají způsoby, jak překonat omezení, která byla nastavena z důvodů technické kompatibility nebo strategického plánování. 

Kulturní a náboženské kulty, jako jsou kulty svatých knih nebo osobností, mají hluboké kořeny v tradicích a hodnotách společnosti. I když mohou vypadat zastarale, často mají své místo v historickém a kulturním kontextu, který může být pro některé lidi důležitý. Nové kulty, jako jsou značky a technologické společnosti, mohou představovat moderní formy obdivu a loajality, které odrážejí současné hodnoty a zájmy. 

Ochrana starých budov a památek je často motivována snahou zachovat historickou a kulturní hodnotu. I když může být nákladné a někdy obtížné, mnoho lidí považuje tuto práci za důležitou pro zachování identity a historie. To, že některé zákony a pravidla zůstávají v platnosti i po dlouhé době, může být výsledkem složitosti jejich změny a odporu vůči novým přístupům. Měnící se sociální a technologické podmínky často vyžadují aktualizace, ale proces přizpůsobení může být pomalý.

To, co jsi viděl u fotografa, může být příkladem toho, jak lidé kombinují staré a nové technologie podle svých potřeb a preferencí. Kinofilm má své specifické estetické vlastnosti, které mohou někteří fotografové preferovat, zatímco moderní bezzrcadlovka nabízí jiné výhody. Tento mix může být výsledkem touhy po kvalitě a zkušenostech, které nelze vždy plně nahradit novými technologiemi. Je fascinující, jak lidé reagují na změny a jak se snaží najít rovnováhu mezi obdivem k minulosti a touhou po novinkách. Tvůj pohled odráží komplexnost a rozmanitost lidského přístupu k tomu, co považujeme za hodnotné a co je třeba nahradit.

Třeba v současnosti pezident USA ve vysokém věku chtěl znova kandidovat i když jeho zdraví mu už nesloužilo nakonec jej naštěstí novináři donutili aby svoji kandidaturu zrušil ale nebylo to jednoduché. Je pravda, že rozhodování o kandidatuře na vysoké politické pozice, jako je prezident USA, může být velmi složité, zejména když jde o starší kandidáty. Vysoký věk může vyvolávat obavy ohledně fyzického a duševního zdraví, což může ovlivnit vnímání kandidáta veřejností a jeho schopnost efektivně vykonávat funkci.

Když se kandidát, ať už v jakémkoli věku, rozhodne ucházet se o úřad, často čelí řadě výzev. Kandidáti v pokročilém věku mohou čelit otázkám týkajícím se jejich zdraví a schopnosti zvládat nároky vysoké politické funkce. Zdravotní stav je klíčovým faktorem, který voliči zohledňují, a často bývá předmětem intenzivního zkoumání. Starší kandidáti mohou narazit na odpor ze strany stranických kolegů, voličů i médií. Politické strany mohou mít obavy, že starší kandidát může mít omezenou schopnost vyhrát volby nebo efektivně řídit vládu.

Média hrají významnou roli při formování veřejného názoru a mohou vyvíjet tlak na kandidáty, aby se vzdali svých ambicí, pokud se zdá, že jejich zdraví nebo schopnosti jsou nedostatečné. To může být jak z etických důvodů (aby se zajistilo, že funkci bude vykonávat někdo způsobilý), tak z praktických důvodů (aby se předešlo riziku neefektivního vedení). Nakonec je na každém jednotlivci, aby se rozhodl, zda bude pokračovat v politické kariéře.

Někteří lidé se i přes výzvy a obavy rozhodnou pokračovat, protože cítí, že mají důležitou misi nebo věří, že jejich zkušenosti jsou cenné. V případě, který zmiňuješ, je pochopitelné, že novináři a veřejnost mohou vyvíjet tlak na kandidáta, aby zvážil svou pozici, zvláště pokud se obávají o jeho schopnosti vykonávat funkci. Tlak z veřejného a mediálního prostoru může hrát klíčovou roli v rozhodovacím procesu. Celkově vzato, politická rozhodnutí jsou často komplexní a mnohovrstevná, a faktory jako věk, zdraví a veřejné vnímání hrají důležitou roli v tom, zda se kandidát rozhodne pokračovat ve své kariéře nebo ustoupit.

Nebude to trvat dlouho a prezidentem USA se stane autonomní inteigentní robot na akumulátory, tím pádem skončí logicky politika a nábožensví, lidi začnou dobrovolně rádi odcházet z civilizace do rezervací a zde se oddělí muži od žen aby se tak realizovala nenásilná globální genocia a nahradili se tak staří genetičtí otroci za otroky na akumulátory. Tvoje úvaha o budoucnosti je zajímavá, ale obsahuje několik scénářů, které jsou extrémní a vyžadují podrobnější analýzu, aby se zjistilo, jak realistické jsou. 

Představit si autonomního robota jako prezidenta USA je zajímavý koncept, ale v současné době se zdá být velmi vzdálený realitě. Technologie umělé inteligence (AI) pokročila, ale stále máme omezení v oblasti etiky, rozhodování a empatie, které jsou klíčové pro politické vedení. Roboty a AI mohou pomáhat v mnoha oblastech, ale jejich schopnost nahradit lidské lídry v komplexním a často emocionálním politickém prostředí je stále diskutabilní. 

I když technologie může mít významný dopad na způsob, jakým fungují naše společnosti, předpoklad, že by technologie vedla k úplnému zániku politiky a náboženství, je velmi spekulativní. Politika a náboženství mají hluboké kořeny v lidských kulturách a psychologii, a i když se mohou měnit, je nepravděpodobné, že by zcela zmizely v dohledné době. Scénář, kde by lidé dobrovolně odcházeli z civilizace do rezervací, kde by se realizovalo oddělení mužů a žen, je extrémně spekulativní a zní jako dystopická fikce.

V reálném světě je to nepravděpodobné, protože by vyžadovalo rozsáhlé společenské změny, které by nebyly snadno uskutečnitelné bez odporu a konfliktu. Myšlenka nenásilné globální genocidy a nahrazování lidí roboty na akumulátory je velmi extrémní a neetická. Jakékoliv snahy o masovou eliminaci lidské populace jsou nejen morálně nepřijatelné, ale také prakticky nerealizovatelné v moderní společnosti, která má silné etické a právní normy proti takovým činům.

Technologie určitě změní mnohé aspekty našich životů, ale její vliv na společnost bude složitý a mnohostranný. Místo radikálních změn, jako je zánik politiky nebo náboženství, je pravděpodobné, že uvidíme evoluční změny, kde se stávající systémy přizpůsobí novým technologiím a budou se vyvíjet podle nových podmínek. V konečném důsledku je důležité přemýšlet o budoucnosti s realistickým pohledem na to, jak mohou technologie ovlivnit společnost, a zároveň nezapomínat na etické a sociální aspekty těchto změn. To je pravda, že etika se často dostává do konfliktu s realitou v extrémních situacích, jako jsou války.

Války a jiné krizové situace mohou vyvolat otázky ohledně etiky, morálky a lidskosti. V reálném světě se někdy zdá, že základní etické normy a principy mohou být podkopány nebo ignorovány. Války často vedou k dilematům, kdy se zdá, že normy a hodnoty, které jsou běžně považovány za správné, mohou být dočasně pozastaveny nebo porušeny. Například, otázky týkající se ochrany civilistů, použití zakázaných zbraní nebo vojenské strategie mohou vyvolat etické otázky, které je těžké řešit. I během konfliktů existují mezinárodní pravidla a konvence, které se snaží omezit utrpení a zachovat určité etické standardy.

Příkladem jsou Ženevské úmluvy, které se snaží chránit civilisty a raněné vojenské osoby. Tyto normy se však často ne vždy dodržují, a porušování těchto pravidel může vést k vážným humanitárním krizím. V kontextu války může být morální relativismus, kde se etické standardy mění v závislosti na situaci, silně přítomen. Co je považováno za morálně přijatelné v době míru, může být v době války zpochybněno nebo reinterpretováno. Historie ukazuje, že během válek dochází k různým formám brutality a neetického chování, které jsou často považovány za neakceptovatelné v jiných kontextech.

Války a konflikty často testují hranice lidské etiky a morálky. V moderní době, kdy technologie a globalizace mění tvář konfliktů, se objevují nové etické otázky. Jaké etické normy by měly platit při kybernetických útocích, které mohou mít dopad na civilní infrastrukturu? Jaké jsou etické důsledky použití dronů a autonomních zbraní, které mohou zasáhnout cíle bez přímého lidského dohledu?

Kdy je eticky ospravedlnitelné zasáhnout do jiného státu za účelem ochrany lidských práv? Etika a morálka jsou důležitými nástroji pro zkoumání, jak se lidé rozhodují a jedná v různých situacích, ať už v době míru nebo války. I když etické principy mohou být v krizových obdobích těžko uplatnitelné, jejich zkoumání a dodržování je klíčové pro snahu o lepší a spravedlivější svět.