Největším kultem je dneska internet



Kultura je o tom že se kopíruje nějaký kult, otázkou je logicky jaký kult je dokonalý natolik abychom jej kopírovali, z dálky každý kult vypadá jinak než z blízka vše je jenom pokrytecké divadlo ve kterém si nuly hrají na bohy. Je pravda, že kultura zahrnuje přejímání a adaptaci různých prvků, ale to neznamená, že jde pouze o kopírování. Kultura je dynamický proces, který zahrnuje nejen opakování, ale i inovaci a přetváření. Každý „kult“ nebo kulturní fenomén má své vlastní kořeny, ale zároveň se neustále vyvíjí a mění v závislosti na nových vlivech a potřebách společnosti. 

Pojem „dokonalého kultu“ je subjektivní a závisí na perspektivě jednotlivce nebo skupiny. Co je pro jednu kulturu významné a inspirativní, může být pro jinou cizí nebo nedůležité. Vzájemné ovlivňování kultur může přinášet nové a hodnotné aspekty, které obohacují všechny zúčastněné strany. Je také pravda, že každý kulturní jev může mít svou vnější fasádu a vnitřní realitu. Z dálky může něco vypadat jako ideál, ale při bližším pohledu může odhalit své slabiny a problémy. To neznamená, že celé kultury jsou pouze „pokrytecké divadlo“, ale spíše že jsou komplexní a mnohovrstevné.

Každá kultura má své vlastní konflikty, paradoxy a výzvy, ale zároveň i krásy a hodnoty. Celkově je důležité přistupovat ke kultuře s otevřenou myslí a ochotou vidět ji v její celé komplexnosti. Uznávání různých kulturních přístupů a jejich vývoje může obohatit naše porozumění světu a umožnit nám lépe se přizpůsobit a růst v různých společenských kontextech. Moderním kultem je umělá realita na monitoru u; televize, počítače, mobilu, tabletu atd. mnoho lidí se tak stalo závislí na sledování toho co se děje na monitoru a toho co slyší ve sluchátkách, výhodou je zde jednoduché přepínání mezi různými nabídkami jsme jako zákazníci ve velikém obchodním domě.

Ano, moderní technologie a digitální média mají významný vliv na naše životy a vytvářejí novou formu „kultury“ v rámci digitálního prostředí. Tento jev se dá určitě chápat jako určitý druh umělé reality, kde je obsah a komunikace stále více zprostředkována prostřednictvím obrazovek a sluchátek. Zde je několik aspektů, jak tento moderní „kult“ ovlivňuje naše životy. Lidé tráví stále více času před obrazovkami, a to často na úkor fyzické aktivity a osobních interakcí. Technologie nás mohou nejen spojovat, ale také odcizovat. Přílišná závislost může vést k izolaci a psychickým problémům.

Digitální média umožňují okamžitý přístup k velkému množství informací a zábavy. To může být pozitivní, protože nám to usnadňuje získávání informací a zábavy, ale zároveň může vést k přetížení informacemi a ztrátě schopnosti soustředit se na jeden úkol delší dobu. Digitální prostředí je často motivováno komerčními zájmy. Reklamy, algoritmy a personalizace obsahu jsou navrženy tak, aby nás co nejvíce zaujaly a udržely na platformách. To může mít vliv na naše rozhodování a vnímání reality. Online komunikace nám umožňuje snadné propojení s lidmi z různých koutů světa.

Nicméně, interakce skrze obrazovky často postrádají nuance a hloubku, kterou mají osobní setkání. Může to ovlivnit kvalitu našich vztahů a sociální dovednosti. Digitální platformy, zejména sociální média, mohou mít vliv na to, jak se vnímáme a jak vnímáme ostatní. To může ovlivnit naše sebevědomí a vnímanou hodnotu, zejména u mladších generací. Je důležité reflektovat, jak technologie ovlivňuje naše životy, a najít rovnováhu mezi online a offline světem. Kritické myšlení o tom, jak a proč používáme digitální média, může pomoci minimalizovat negativní dopady a využít jejich potenciál k obohacení našeho života.