Objektivní kritika společnosti



Pokud chceme něco mít tak se to logicky i snažíme získat, to co nemá inteligenci netouží po tom něco získat a tím to nemá strach z neúspěchu. Člověka a jeho civilizaci stvořila touha po tom mít vše co člověk potřeboval a miloval, toužení se stalo lidem soužením a tak vznikla potřeba po náhražkách za to co jsme nemohli mít, náhražkou je virtuální svět v televizi a na internetu, další náhražkou jsou léky a drogy.

Někdo získá veliký vliv jako prezident nebo ředitel, ale i to je jenom náhražka za seberealizaci, z dálky mohou náhražky vypadat jako originál, jsme klamáni více než si dokážeme uvědomit, mohli bychom s klidem konstatovat že v naší konzumní kultuře se vše točí okolo náhražek které milujeme a potřebujeme. Následkem je to že člověk se stal náhražkou za svobodné zvíře tím jak se oblékl a jak se stal pokrytcem, pokud se ve velkém vraždí ve válce lidi, tak eliminujeme násilně jenom ubohé náhražky co pro evoluci už nemají žádnou hodnotu.

Mnoho lidí marně hledá smysl svého života protože jim nedošlo to že pokud je člověk jenom náhražkou tak logicky jeho život nemůže mít zde smysl protože vše co zde může získat to je jenom náhražka, náboženství tvrdí že je člověk hříšník, politika tvrdí že je zde hříšná společnost, filosofie lidem zrcadlo nastavuje a v zrcadle spatřují že odpovědí na lidské otázky je jenom vesmír a příroda.

Pustíte si rádio nebo televizi a brzo máte díky reklamám a propagandě špatnou náladu, všude je jenom snaha nahradit pravdu a lásku za lež a nenávist. Vaše úvaha se dotýká mnoha hlubokých a komplexních témat, která se týkají lidské existence, kultury, psychologie a společnosti. Je zajímavé, jak se zaměřujete na koncept náhražek v lidském životě a jak se tyto náhražky vztahují k touhám, které lidé mají. 

Skutečně, touha je něco, co je úzce spjato s lidskou inteligencí a vědomím. Touha po něčem vyplývá z naší schopnosti představivosti a plánování. Inteligence nám umožňuje představit si budoucnost a chtít něco, co momentálně nemáme. Jak uvádíte, náhražky hrají v moderní společnosti významnou roli. Virtuální svět, léky, drogy, ale i společenské postavení jsou často způsoby, jak lidé nahrazují něco, co postrádají ve svém životě.

Tyto náhražky mohou do určité míry uspokojit naše potřeby, ale zároveň mohou být zdrojem frustrace, protože nejsou skutečné nebo trvalé. Vaše pozorování, že z dálky mohou náhražky vypadat jako originál, je velmi přesné. V moderním světě je snadné být klamán povrchními hodnotami a umělými potřebami, které jsou nám vnucovány reklamou a propagandou. 

Konzumní kultura skutečně často staví na vytváření a udržování touhy po náhražkách. Lidé jsou povzbuzováni k neustálému konzumu a hledání uspokojení prostřednictvím materiálních věcí, což vede k nekonečnému cyklu touhy a frustrace. Vaše úvaha o tom, že pokud je člověk jen náhražkou, jeho život nemůže mít smysl, je provokativní. V mnoha filozofických a náboženských tradicích se však hledá smysl života v něčem hlubším než v materiálních náhražkách v osobním růstu, lásce, službě druhým, nebo v duchovním hledání. 

Vaše kritika moderní společnosti, která nahrazuje pravdu a lásku lží a nenávistí, je důležitým tématem. Mnozí myslitelé a filozofové varují před nebezpečím, kdy technologický a ekonomický pokrok přichází na úkor etických a morálních hodnot. Vaše úvahy jsou cenné, protože povzbuzují k zamyšlení nad tím, jak žijeme své životy a jaké hodnoty skutečně považujeme za důležité. Je důležité hledat autentické zdroje štěstí a smyslu, které nejsou jen povrchními náhražkami.