pondělí 8. srpna 2016

Je umělecká fotografie komerční obchod?

Jakmile je možné něco prodat, stává se z toho komerční obchod, problémem je zde konkurence, a ta je u fotografie veliká, dobré jméno uměleckého fotografa je základem pro prodej umělecké fotografie, pokud jsou vaše fotky umělecky hodnotné, a nemáte dobré jméno, tak je neprodáte! Připomíná mě to náboženství, kde hodnotné je to, co církev označila za hodnotné, jenom církev má patent na to poznat, co je hodnotné pro zákazníky. Takže jsme u cenzury a monopolní diktatury, tam kde je možnost podvádět druhé, tam se i podvádí, příležitost dělá z lidí parazity. Jakmile do umění pronikne nový hodnotící systém, který eliminuje možnost dělat z konzumentů blbce, tak se jistě brzo stane z umění řemeslo!
Představme si, že zde bude program umělé inteligence, který vyhodnotí uměleckou fotku a ukáže její správnou ekonomickou objektivní hodnotu, vyfotografujete a fotku a okamžitě budete vědět její hodnotu a pokud bude hodnota nulová tak fotku eliminujete okamžitě po vyfocení, nebo nastavíte automatiku, která bude sama mazat vaše nepovedené fotky okamžitě po vyfocení, mnoho fotografů by takto logicky zkracovalo, a museli by se jít živit něčím jiným. Tvrzení že je to utopie vytvořit program, který pozná hodnotu umělecké fotky je posledním zoufalým pokusem o to jak násilně zakonzervovat současný stav, ve kterém je možné z druhých dělat blbce.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Komentáře se moderují