čtvrtek 9. června 2016

Jsem pánem svého času?

Při nastavení kabelové televize, kterou mám ve velikém počítačovém monitou, jsem si uvědomil, že vše ve mě a okolo mě jsou obrazně jenom televizní kanály, jsou to virtuální řeky informací a programů, jde o to vše optimálně nastavit, abychom byli spokojení, co je ale správné a co je chybné?
Mám se dívat na zprávy, nebo na hudební skupiny, možnost svobodné volby je v současnosti veliký problém, když čas věnuji jednomu, tak tím na jiné nemám čas, většinou se snažíme čas věnovat tomu, co je pro nás subjektivně hodnotné, a tím je zde často konflikt, protože není člověk ten, co by se zavděčil všem.
Mám ze záložek v prohlížeči smazat stánky, které nemají pro mě hodnotu, a jenom mě okrádají o čas? Jsem pánem svého času, nebo jsem jenom autíčkem na dálkové ovládání, a toto lidské autíčko ovládají ti, co zde mají moc a bohaství?
Nakonec mohu jako skeptik dospět k tomu, jestli má smysl zde žít, a jestli by nebylo nejlepší spáchat sebevraždu, protože zde jsem jenom nulou. Nebo je vše jenom evoluční experimentální laboratoř a jde o to postupovat od jednoduchých systémů, k velikým složitým inteligentním systémům co jsou decentralizované a otevřené. 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Komentáře se moderují